donderdag 25 april 2019

Wordt politiek bedreven door 5 jarige kleuters?


25 april 2019


Ik stel mezelf deze vraag om de vele internationale geschillen en daarbij behorende sancties die politici/landen opleggen aan “niet meewerkende” partijen.
Waaraan wil je meewerken als land?
Waaraan wil je meewerken als individu?

Steeds weer valt het op, de bullebakken van de internationale politiek die oorlogen uitlokken door eisen, chanteren, dreigen en doordrammen.
De VS, Rusland, Iran, Israël, Noord Korea (NK), Frankrijk, China, Pakistan en India zijn allemaal landen die kernwapens als dreigmiddel/zelfverdedigingsmiddel hebben.
Het enige land dat ooit kernbommen ingezet heeft in een oorlog is de VS.
Niet het grote boze Rusland en ook niet het achterlijke NK noch Iran.
Van ons burgertruttenvolk wordt verwacht dat wij tegen Iran, NK en Rusland zijn en natuurlijk moeten we voor de VS en Israël zijn.
Wat van ons gevraagd wordt is te negeren dat de VS en Israël beiden oorlogszuchtige landen zijn. Van ons wordt gevraagd dat wij landen als Rusland, NK en Iran als oorlogszuchtig zien.
Zullen we eens kijken wie op wiens grondgebied onuitgenodigd en met veel geweld bommetjes gooit?
Ik weet het natuurlijk al, maar het schijnt dat vele Nederlanders ook echt geloven dat Rusland, Iran en NK de geweldplegers zijn.
En misschien is dat onder eigen volk, op eigen grond gebied het geval, maar het zijn niet deze landen die grensoverschrijdend geweld plegen.
Deze
lijst geeft veel bloot. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wars_involving_the_United_States
En ook geeft deze
lijst veel bloot. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wars_involving_Russia
En dan hebben we natuurlijk deze
lijst: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wars_involving_Iran
Niet te vergeten deze
lijst: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wars_involving_North_Korea

Is oorlogje spelen op je 5de ter voorbereiding van oorlogje spelen als je volwassen bent?

De afgelopen jaren heb ik me goed verdiept in de internationale politiek (IP) en wat me steeds weer opvalt is dat er geen mens tussen loopt dat zich rechtschapen en waarheidsgetrouw mag noemen.
Ik heb daarmee een probleem. Sterker nog; door het gebrek aan integriteit binnen de politiek (NP en IP) weet ik mezelf tekort gedaan. Ik besef me hoe allemaal tekortgedaan worden.
We worden voorgelogen, zie 9/11 en de nasleep daarvan. Zo zou Irak (2003) MVW hebben. Saddam Hoessein werd en public gedood en er werd een interim regering geïnstalleerd. Hiermee keerde niet de rust terug maar werd de onrust verder aangewakkerd.
En in Afghanistan zou Osama bin Laden vertoeven. Die bleek dan in Pakistan te zitten en men beweerd dat ze 'm daar doodgeschoten hebben. Ondanks dat bin Laden van het schaakbord verdwenen is, is de rust niet teruggekeerd in Afghanistan en floreert er nu de papaverkweek en de drugs export. Daarnaast legt de taliban met ijzeren hand hun wil aan de bevolking op.
In Syrië zou een brute dictator aan de macht zijn. Lees je de Engelstalige pagina van Syrië dan kom je erachter dat men daar een startende democratie voert. Luister je naar de interviews met de President van Syrië dan geeft hij aan dat er nog een lange weg te gaan is om de democratie vorm te geven. Hij geeft in de interviews de verzekering dat daaraan hard gewerkt wordt maar dat er obstakels te overwinnen zijn. En toch vond de VS het nodig om, onuitgenodigd en onwelkom, daar laarzen aan de grond te zetten.
Daarentegen heeft de Russische regering de Syrische regering aangeboden te helpen mochten zij dat nodig hebben. Dat aanbod heeft de Syrische regering aangenomen en dus is Rusland daar legaal, net als Iran trouwens die ook helpen om de terroristen te bestrijden en van Syrisch grondgebied te verdrijven.
En dan hebben we Israël nog die zichzelf het recht op de Golanhoogten heeft toegeëigend. En de VS ondersteund hun landjepik wederom.

Persoonlijk ben ik niet voor de VS. Ik ben niet voor Israël. Ik ben niet voor IP of NP.
Ben ik dan tegen?
Ik ben voor iets anders.
Ik ben voor een RBE/SDD. Ik geloof niet dat geld de juiste weg is om als mensheid met elkaar producten uit te wisselen.
Als er geen oorlogje meer wordt gespeeld dan hebben de wapenontwikkelaars en -fabrikanten geen omzet meer. Dat vind ik een goed iets, maar ik ben een watje (zo is mij vertelt) en een pacifist.
Hoewel ik het recht op zelfverdediging ondersteun, vind ik dat ik me niet zou moeten hoeven verdedigen. Blijf met je poten van mijn lijf.
Blijf met je laarzen op eigen grondgebied.
Wat nu als er een burgeroorlog uitbreekt in Nederland, zou je dan van anderen hulp willen?
Als er in Nederland een burgeroorlog uitbreekt, dan zal ik kijken aan welke kant ik zal staan. Ongetwijfeld kies ik de kant van 't volk aangezien elke politicus liegt, bedriegt en manipuleert. Als mijn landgenoten dat zat worden, en kiezen voor een “gewapende” aanval tegen het politieke beleid, dan zal ik mijn landgenoten steunen. Gelukkig voor mij hoef ik die keuze niet te maken want mijn landgenoten zijn nog grotere watjes dan ik.
De meesten hebben wel een grote bek, maar zullen terugkrabbelen als er bloed gaat vloeien. Joh, de gemiddelde Nederlanders doet al niet meer aan demonstreren omdat zij zich herinneren hoe de ME te werk gaat als zij wel demonstreren.
Ik ben voor een gezonde mentale en spirituele ontwikkeling der mensheid.
Een dergelijke gedachtegang schijnt dan “onmogelijk” te zijn omdat je nooit alle neuzen dezelfde kant op zou kunnen zetten.
Nu heb ik geen enkele intentie andermans neus koste wat het kost de door mij gewenste kant op te zetten, maar ik heb wel de wens dat de neuzen die kant van ontwikkeling eens zouden opkijken. Gewoon om te zien hoe dat mogelijkheden schept.

In voorgaande jaren heb ik mensen wel uitgelegd wat de RBE inhoudt en hoe een maatschappelijke opzet als dat ervoor zou kunnen zorgen dat iedereen inderdaad alle basisrechten verleend krijgt. De eerste woorden die dan gesproken zijn door de meesten zijn “Dan verhuis ik gelijk naar een warm eiland en zuip me de hele dag klem”.
Ik vraag me af; is dit de mentaliteit van de gemiddelde Nederlander? Of komt dit voort uit de slavenarbeid voortvloeiende uit het monetair systeem en de ontevredenheid die dit wekt?
De vrijheid je eigen tijd in te delen.
Minder uren arbeid verrichten.
Meer tijd voor sociale ontwikkeling en het onderhouden van de sociale contacten.
Meer tijd voor kennis vergaren.
Meer vrijheid om je over onze planeet te bewegen.
En het zelfbeschikkingsrecht is hiermee dan daadwerkelijk geëerd.

Onze politici, nationaal en internationaal, zullen deze samenlevingsvorm nooit promoten. Dit is omdat zij niet de mensheid dienen, maar een klein clubje van mensen.
Daarom ook alle propaganda, alle leugens, alle listen en alle manipulaties via msm en overheidsinstellingen. Daarom ook de overheidsorganisaties die zogenaamd objectief met verschillende zaken bezig zijn. Ook hierom is de psychologie van Freud gepromoot.
Door politieke belangen/ondernemersbelangen, is de democratie vervuild.
Herinneren jullie je de referenda nog waar de uitkomst compleet genegeerd is?
Nederlanders stemde massaal tegen een Europese grondwet (2005) en werd onze stem genegeerd.
Wij willen geen verdrag met Oekraïne (2016) PUNT. En dat kwam er wel.
Ook waren wij tegen de Sleepwet (2017). PUNT. Onze stem werd opnieuw genegeerd.
En ondanks dat Nederlanders een referendum over de Donorwet wilde, de overheid besloot dat dat referendum er niet zou komen. Ik wed dat de uitkomst hen weer niet zou bevallen en men het toch genegeerd zou hebben. En dat begon in de gaten te lopen dus schafte men de volksraadpleging in z'n geheel af.

Dus, wie kan mij vertellen hoe de regering in dienst van het volk handelt?
En kun je me dan ook antwoord geven op de vraag; Wat doet de stem van het Nederlandse volk ertoe?

Steeds opnieuw laat de Nederlandse overheid zien (en dat is niet begonnen met Mark Rutte, hopelijk eindigd het met Mark Rutte) dat de volksstem genegeerd wordt.
We zijn met z'n allen ook wel een stel goedgelovige dombo's, als ik eerlijk ben.
Want het is al decennia bekend dat politici hun verkiezingsprogramma niet ten uitvoer brengen. Dat schijnt dan te maken te hebben met de coalitievorming, maakt menigeen zichzelf wijs. Maar dat is niet de reden. De reden is dat de overheid in dienst van economie regeert. En wie heeft het meeste voordeel bij het consumeergedrag van het volk? Juist, bedrijven.
Dus in wiens dienst is de overheid? Juist, in dienst van bedrijven. Vandaar ook de banencarrousel waar menigeen de linken legt naar besluiten genomen door politici ten voordele van bedrijven die, na hun “volksvertegenwoordiging”, een topbaan binnen die bedrijven zullen bekleden.
Hoe zullen zij zichzelf rechtvaardigen? Zullen zij denken dat dat een goede beloning is voor hun dienstjaren onder de Balkenende-norm?
En hoe denkt u daarover zelf?
Keurt u deze werkwijze goed? Keurt u de het negeren van referenda goed? Keurt u goed dat armlastigen steeds meer in de armoede komen? Of maakt u zich enkel druk om de eigen gevulde beurs? Maakt het u niet uit hoe anderen te lijden hebben onder het minachtende beleid van de (internationale) politiek?
Of denkt u misschien dat ik hier een heleboel niet te verifiëren onzin zit te verkondigen?
Dan wordt het tijd om uw mening te toetsen aan de realiteit.

Vraag mij niet naar linken, stel zelf vragen aan Google.
Lees een paar boeken over de politieke- en diplomatieke gang van zaken. The Grand Chessboard is op YT als luisterboek te vinden bv.
Velen (leken en wetenschappers) hebben uitgezocht hoe het klimaat aan veranderingen onderhavig is en dat in klare goed verstaanbare termen in video's gezet. The great global warming swindle is 1 van deze video's.
Kom zelf tot de conclusie dat we met z'n allen bedrogen worden.
Democratie is geen volksvertegenwoordiging. Dat zie je ook aan de Brexit.
Als een maatschappelijk systeem rechten ontneemt aan mensen, dan is het systeem niet dienstbaar aan het IVRM of de EVRM.
Ieder mens heeft het recht zichzelf te verdedigen tegen de agressie van een overheid, zou ook in deze verdragen moeten zijn opgenomen. Ik geloof niet dat dit geboorterecht erkent wordt in deze verdragen, maar ik moet zeggen dat ik gestopt ben na de eerste 6 artikelen die in Nederland alleen al geschonden worden. Is het niet zo dat er mensen zijn die dakloos zijn? Is het niet zo dat er mensen in armoede leven? Is het niet zo dat er mensen zijn die de kleding tot op de draad toe moeten verslijten en geen nieuwe kunnen aanschaffen? Is het niet zo dat er kinderen zonder ontbijt naar school gaan? Op alle 4deze vragen is het antwoord ja. En daarmee zijn basisrechten van velen geschonden.
Dan redeneren we natuurlijk dat de meeste Nederlanders dat probleem niet hebben.
En daarmee rechtvaardigd het Nederlandse volk deze schendingen.
En we hebben het hier in Nederland veel beter dan in andere landen, wat ook een rechtvaardiging is en dus laat men in stand wat is.
Ondertussen spreken velen hun verontwaardiging uit dat er voedselbanken bestaan.
En mensen die in armoede leven, die hebben dat natuurlijk helemaal aan zichzelf te danken.

Veruit de meeste mensen denken dat de regering deze problematiek moet oplossen. Men blijft er maar vanuit gaan dat de politiek in dienst van het volk staat.
Hebben jullie nu nog steeds niet door dat het volk niet gediend is bij een economisch gedreven maatschappij? Blijkbaar niet. Om mijn eigen vraag maar te beantwoorden.
Men gaat ervan uit dat geld de enige manier is om onszelf te voorzien van de noodzakelijke producten. Uiteindelijk is het een ruilmiddel toch?
Zullen we eens kijken wat de Nederlanders terugkrijgen voor hun bijdrage aan de staatskas? Bedrijven schrijven mee aan eigen belastingvoordelen. Dividendbelasting afgeschaft. Sociale wetgeving kent meer en meer beperkingen, schijnt geen geld voor te zijn. De zorgverlening is volledig uitgekleed. Een gemiddeld huishouden kan niet naar behoren draaien op het salaris van de hoofdverdiener.
Leg mij eens uit; Hoe is Nederland een rijk land?
Het staatskas tekort staat afgerond op € 400.554.000.000. Per inwoner van Nederland is dat € 24.254 aan schuld. Hen de schuld per werkende Nederlander is €
48.508.
Ja, Nederland is inderdaad rijk. Rijk aan schulden.
Zie ik dat fout? Begrijp ik iets niet?
Of begrijp ik het allemaal gewoon verkeerd?
Ik word geacht met mijn inkomen mijn huishoudboekje op orde te hebben en te houden. Dat betekent dus dat ik geen schulden mag/kan maken die ik niet kan afbetalen. En steek ik mezelf toch in de schulden, dan is dat mijn eigen schuld, nietwaar?
Toch, na 25 jaar uitknijpen van de WAO, WET op arbeidsongeschiktheid, kan ik nauwelijks nog rondkomen van de 70% met inflatiecorrectie en de toeslagen, die ik sinds de Toeslagenwet wel krijg. Eerder kreeg ik bv geen huursubsidie. Waar ik 25 jaar geleden begon met het toen geldende minimumloon van een 23 jarige, daar zit ik nu vet onder. En kijk ik naar het minimumloonbedrag van nu binnen deze uitkeringen van is dat ruim € 500 meer dan ik tegenwoordig ontvang. Met een extra € 400 euro zou ik zeer tevreden zijn, dat zou betekenen dat ik m'n bh's kan vervangen voor m'n hangtieten. De tekortschietende toeslagen zouden dan vervallen. Zullen we eens starten met een basisloon voor iedereen?
Of zouden velen zich dan onttrekken aan hun maatschappelijke bijdragen als arbeider? En hoe lang zal het duren eer die mensen zich vervelen en toch iets gaan doen om een bijdrage te leveren aan de maatschappij?
Ik ken werkelijk niemand die vrijwillig in een uitkering zit. En ik ken ook niemand, die een uitkering heeft, die geen enkele bijdrage levert aan de maatschappij. Het zit in ons bloed om ons nuttig te willen maken. Ik pleit voor zelfbeschikkingsrecht en het ontdekken welke eigen bijdrage men leveren wil aan de samenleving. Ik pleit voor vrije tijd om tot zelfontwikkeling te komen. Ik pleit voor sociale terechtwijzing en sociaal bewustzijn. Ik pleit voor behoud van de Nederlandse cultuur, niet noodzakelijkerwijs religie, echt onze cultuur, onze basis van waarden die we willen voeren.
En ik snap dat we eerst onszelf moeten ontwikkelen voordat we ertoe kunnen overgaan om een RBE/SDD te gaan voeren.

Als politiek leiders dan als 5-jarige kleuters denken, wat is het denkniveau van de gemiddelde Nederlander dan eigenlijk? Dat van een 3 jarige? Omdat zij liegen mag ik het ook? En zij zijn begonnen dus....?
Dus slecht voorbeeld volgt menigeen zonder de keuze te maken dan zelf maar het goede voorbeeld te geven?
Ik wist op m'n 8ste al dat het voorbeeld dat mij getoond werd door mijn ouders en de omgeving, niet het voorbeeld is dat ik zou willen volgen. Was ik dan gewoon vroeg wijs? Of ben ik gewoonweg masochistisch?
En dat verdient natuurlijk een stempel, deze gedachte. Want ben ik dan niet een egotripper, een narcist?
Eerlijk gezegd; het zal me worst zijn wat wie dan ook over mij denkt.
Ik weet hoe ik over het reilen en zeilen van deze maatschappij denk, niet alleen nationaal maar ook internationaal. Niet alleen politiek gezien maar ook sociaal gezien.
En ik spreek me erover uit.
Beoordeel mij niet naar eigen mentaliteit maar probeer mijn mentaliteit eens op de waarde te schatten die aangegeven wordt. Zie mogelijkheden en kies voor gewetensopbouw en de toekomst van uw eigen ziel.
Sinds eeuwen denkt men door wetjes te maken dat de mensheid goed bezig is.
Nog meer eeuwen gebruikt men religie om mensen het pad van rechtschapenheid te laten voeren.
Waar hebben deze 2 stromingen de mensheid werkelijk gebracht?
Naar zelf rechtvaardiging, als ik eerlijk ben.
Naar grote verdeeldheid.
Naar oorlogen.
Naar chronisch tekortschieten in de zelfontwikkeling. En per definitie naar een ontwikkelingsachterstand.
Ja, ja, daar komt ze weer aan hoor!
En ik weet dat niemand zit te wachten op mijn analyse van de ontwikkeling der mensheid. Uiteindelijk zijn allemaal eerlijk.
Behalve dan wanneer men zichzelf rechtvaardigt om een leugen te spreken.

Bedankt voor je interesse en een hele fijne donderdag gewenst.

Peace, love and Understanding.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

  17 oktober 2022 Nou het is me het jaartje wel in huize Neutraal.  Zo heb je 3 gezonde katten en een minder gezond kattenvrouwtje. En...