zaterdag 13 april 2019

Op hoop van Zege.


13 april 2019


Dat de mensheid zal kiezen voor waarheidsgetrouw, overleg en tot samenwerking komen.

Ja, da is mijn wens dan.
En wie meewerken zullen?
Nou, laten we eens onder elkaar beginnen.
Met elkaar persoonlijke groei tot stand brengen.
Ik ben hoopvol dat er mensen zijn die zich beseffen dat …...
Hoe dat in 1 doelstelling te vatten.
Is mr. Poetin bereid om te zien welke waarden hij feitelijk ontwikkelt heeft?
Is hij een rechtschapen man?
Ik denk van niet.
Iemand betrappen op leugens. Het zit 'm in het handelen.
De woorden zijn zo prachtig, vergelijkbaar met die van mensen als pr. Obama en Mark Rutte. Het handelen laat ook hier zien dat er geen rechtschapen mentaliteit gevoerd wordt. Ik snap wel dat mensen het geloof in de politieke mentaliteit verliezen.
Is daarmee ook alle hoop op verandering verloren?
Nee, natuurlijk niet.
“If you wanna get it done, you got to do it yourself”. Een tekst van J. Steiner en gezongen door Meatloaf.
Er is geen gebruiksaanwijzing van mij.
Die schrijf ik.
God doet het niet voor je.
Monarchen doen het niet voor je.
Ouders doen het niet voor je.
Jij bent de enige die jouw gebruiksaanwijzing kan schrijven.
Ik schrijf de mijne.
Als jij de jouwe schrijft, dan lees ik die misschien wel.
Linda Neutraal.
Dat is MIJN naam.
Behorende tot mijn persoonlijkheid.
Behorende bij mijn levensloop.
Neutraal tussen allen.
Bevoorooordeelden.
Aannemende maar niet zelfstandig overdenkende.

Gesprekken kan ik vinden bij mensen die deelnemen aan de gesprekken.
Participatie niet verplicht.
Weglopers.
Luisteraars.
Onruststokers.
Laten we het gesprek ergens anders voeren.
Laten we de gesprekken met gesprekspartners gaan voeren.
Gesprekken binnen de politiek gaan gepaard met fraude, chantage, bedreigingen en andere waarden die de mensheid ongenadig beschadigen. Breek me de bek niet open over de milieuschade. Menselijke schuld ligt daar. Niet in het veranderende klimaat.
Klimaatverandering is een feit.
Nergens heb ik dat ooit ergens ontkent.
Nogmaals, voor de lezer die niet mijn vorige stukken gelezen heeft, Eerst stijgt de temperatuur en daarna stijgt de CO2-waarde.
Een heleboel andere geluiden ben ik tegengekomen waaruit blijkt dat de wetenschappers het over 1 ding eens zijn; klimaatverandering is gaande.
De processen die klimaatverandering teweeg brengen is binnen de wetenschap nog een onderzoeksgebied. Men wil graag tot wetenschap komen. Dus ontdekken wetenschappers van alles sinds de jaren '60 toen men ontdekte dat CO2 aan het stijgen was en men zich afvroeg of dat door de industralisatie kon komen.
Iets dat leuk opgepakt is door de politicus Al Gore.
Er is een hele religie ontstaan waarheid de mens is schuldig aan klimaatverandering.
Hoe realistisch is dat geloof?
Net zo realisitsich als alle andere geloven, aannames en vooroordelen.
Wetenschappers vertellen in de documentaire “The Great Global Warming Swindle” wat hun bevindingen zijn en hoe fout de politieke agenda is. Hoe onzinnig de politieke agenda is waar het klimaatbeleid ontwikkelen betreft.
Met de namen van die mensen kun je dan op zoek naar hun wetenschappelijke bevindingen.
Heel neutrale conclusie; de mensheid heeft invloed op klimaatverandering.
Volgens sommige cijfers ca. 3% draagt de mensheid bij aan CO2.
Dat is de antropogene factor.
Daarbij inbegrepen het uitademen van CO2. Een klimaat dat CO2 neutraal draait, zou dat een lang leven beschoren zijn? Wij allen zullen verhongeren tenzij we ineens van carbon gebaseerd naar kristal gebaseerde levensvorm overstappen. En hoe logische en rationeel zal de realiteit uitwijzen te zijn?
CO2 is goed voor ons en voor al het leven op Aarde.
Plantjes die in de kassen gekweekt worden krijgen extra van de kwekers omdat de vruchten er zo mooi groot van worden. Vandaar dat jij die opgeblazen paprika's in de winkel kunt kopen.
Meer CO2 in de lucht gaat in een tempo dat diersoorten zichzelf kunnen aanpassen aan de vernieuwende omstandigheden.
Dan is ook een kracht die in de mensheid zit.
Breng die tot ontwikkeling.
Dan worden we groter, en groter en we worden groter en nog groter. En niet alleen wij. Ook de andere diersoorten en alle flora.
Zou het zuurstof gehalte dan ook omhoog gaan?
Wat houdt zuurstof opgeslagen? En bij welke temperatuur zal daarin een stijging waar te nemen zijn?
Is daar onderzoek naar geweest? Ik ben het niet tegen gekomen.
Water bevat zuurstof.
Komt er door enig proces extra zuurstof vrij?

Oke, hierop laat het antwoord wachten.
Hopelijk gaat iemand me wijzer maken dan ik nu ben.

Anders, dat ben ik.
Anders denkend.
Anders tot besluitvorming komend.,
Anders omdat ik tot inzicht komen.
Anders omdat ik kennis als rijkdom beleef.
Anders omdat ik persoonlijke ontwikkeling als levensdoelstelling heb.
Anders omdat mijn zelfbewustzijn gepaard gaat met erkenning van andermans bewustzijn.
Anders omdat ik vragen stel om tot inzicht te komen.
Anders omdat ik mijn eigen belang dien door het Algemeen Belang te dienen. Tenminste; da's de theorie.

Waarom sluit jij je bij mij aan?
Omdat ik een gewichtig denker ben?
Omdat ik een goede raadgever ben?
Omdat je mijn leergang wilt volgen?

“Zoek je gelijkgestemde Linda”. Mee bezig. Bestaan ogenschijnlijk niet.
Veel te veel mensen die de waarheid laten schieten wanneer de leugen eigen voordeel dient.
Ik vraag me af; is het eigen voordeel werkelijk gediend bij de keuzes die ieder bevolkingslid individueel maakt?
Ik zie heel veel schade rondgaan.
Zij die schade berokkenen.
Zij die schade toegedaan krijgen.
Zij die de eigen schade veroorzaken.
Welke erfenis wil je achterlaten voor je nageslacht.
Niet alleen de kinderen die je zelf op de wereld gezet hebt, maar ook de kinderen die daarna op de wereld gezet worden, en daarna, en daarna en daarna.
Generatie na generatie.
Welk langetijdsbeleidsplan zou jij maken in een positie van beinvloeden?
Zou jij het plan opmaken om de mensheid te bewegen tot leugens, zelfverloochening, hardvochtigheid en meer van deze pijnlijke of sadistische levenservaringen?
Het is wel de ontwikkeling in het patriarch. En daarin leven we nog steeds.
Ooit was er het matriarch, zoals het er naar uitziet was de man in die tijd onderdanig aan de vrouw.
Toen ontstond een poging tot gelijkheid tussen man en vrouw.
Vervolgens sloeg de man (de mannelijke populatie) door. Men verhief de eigen status ver boven al het andere uit. Zette zichzelf bovenaan de voedselketen.
Nam de vrouw in bezit en legde haar het zwijgen op. Bepaalde welke kleding zedelijk is en welke woorden zij spreken mag.
Halleluja! De man heeft gewonnen.
Verloren heeft hij de raadgever, de aanvuller, de meedenker.
Niet dat alle vrouwen dat kunnen of willen zijn.
Gelijkwaardigheid mijn enige vriend.
En dat kan niet als iedereen zichzelf boven mij zet. Iedereen die dat doet dus.
Niet iedereen doet dat.
Met elkaar staan. In gezamenlijk groeiproces.
Groeien naar waarheid, lijkt me goede raad.
Toch weet ik dat mensen mij erom gehoond hebben.
Tot zelfinzicht komen, na alle manipulaties, leugens, misleidingen en valse voorwendselen, lijkt me dat ook een goede raad te zijn.
Lieg je?
Ben je niet eerlijk?
Heb je vooroordeel?
Trek je voorbarige conclusies?
Ken je mij persoonlijk? Hebben we elkaar ooit de hand geschud?
Nee?
Hoe kun jij dan weten hoe ik in elkaar zit?
Besef je je wel met wekle waarden je tot je medemens en je medeziel staat?
Grensoverschijdend.
Neem vooral de vrijheid om zo onbeschoft mogelijk te zijn.
Neem vooral de vrijheid je ware mentaliteit te tonen.
Neem vooral de vrijheid te laten zien hoe een schadelijke levenshouding je aanhangt.
Terechtwijzingen zet ik niet voor niets in woorden om. Ze zijn legitiem, of jij er nu legimiteit aan geeft of niet.
Mijn bestaan is ook legitiem.
Ik besta.
Ik besta precies op tijd.
De leugens liggen zo voor het oprapen dat je er over struikelt.
Toch ben ik nog hoopvol dat mensen zullen gaan kiezen voor waarheidsgetrouw en dat zij hun nageslacht erop zullen wijzen dat waarheidsgetrouw meest gewenst is. Elke keuze heeft consequenties; laten de consequenties voorspoed brengend voor allemaal zijn.
Er hoeft geen Armoede te bestaan.
Er is genoeg productie van voedsel om te kunnen uit delen.
Enige dat daarvoor nodig is is een gulle hand.

Heel fijn weekend.


Peace, love and Understanding.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

  17 oktober 2022 Nou het is me het jaartje wel in huize Neutraal.  Zo heb je 3 gezonde katten en een minder gezond kattenvrouwtje. En...