woensdag 24 april 2019

Het gevecht om de eigen cultuur te behouden.


24 april 2019


Niemand wordt geboren met rassenhaat (ja, ik weet het woord waar de massa het woordenboek bij moet pakken, maar dit is zo'n makkelijk verstaanbaar Nederlands woord), het is aangeleerd denken.
Tussen elk volk zitten mensen die minachten en haten, dus ook eigen volk heeft genoeg van deze mensen rondlopen. Wanneer je deze mens ontmoet in je leven krijg je echt niet ineens een afkeer van je eigen volk, je eigen ras.
Ja, een verkracht persoon zal een hekel kunnen krijgen aan allen die representatief staan voor de verkrachter, meestal een man. Dus de hele mannenpopulatie is ineens afschrikwekkend al weet een verkrachtte precies wie de dader was.
Dus waarom is er afkeer van hele bevolkingen omdat er een paar tussen zitten die zich als gespuis gedragen? Bv. de Marokkaanse gemeenschap.
Omdat ZE respectloos zijn? Ja, daarvan lopen er wel een aantal rond ja.
Ik ken er persoonlijk ook wel een paar die heel eerbiedwaardig in het leven staan.
Dus is het een generalisatie om door de paar rotte appelen te bepalen dat de hele kist appelen de groenbak in gaat? Dus de paar rotte appelen bepalen de waarde van de hele kist?
In dat geval zou ik toch even willen wijzen naar Pinnokkio die het kabinet aanstuurt en ons land vertegenwoordigd in de internationale gemeenschap.
En ja, ik besef me heel goed dat ik schrijf dat de meeste Nederlanders geconditioneerd zijn om te liegen. Toch, wie erop gewezen is kan altijd kiezen voor waarheidsgetrouw. Dat is zelfbeschikking.
Als de meeste Nederlanders inderdaad geconditioneerd zijn om te liegen, wat doen we dan met de liegende Nederlanders? Allemaal op de brandstapel? Allemaal aan 't gas? Allemaal ophangen?
Deze denkbeelden maar even om aan te geven hoe hardvochtig de meeste xenofoben in hun emotionele uitlatingen zitten.

Uit context getrokken is de VRAAG; willen we meer of minder Marokkanen. Want het was niet een uitspraak, zoals de NOS zo heerlijk manipulatief berichtte.
ER ging een hele speech aan vooraf. Ok, toegegeven dat de vraag veel specifieker gekund had. “Willen we meer of minder eerbiedloze Marokkanen?”.
Maar wie had daarover gevallen? Wiens emoties waren opgestookt met een dergelijke meer genuanceerde uitspraak?
En willen we een meer gereguleerd immigratiebeleid?
Willen we dat criminele import Nederlanders hun staatseigendomschap verliezen?
Past architectuur dat duidelijk niet Europees is bij de Europees architectuur?
Hoe bekend mogen de import Nederlanders zich maken?
Ik stel deze vragen omdat ik gek wordt van het gejouw over en weer tussen voor en tegenstanders van immigratie.
Hoe denk ik er zelf over?

Eerlijk gezegd; mij maakt het niet uit welke afkomst je hebt zolang je met eerbied en waardigheid tot elkaar staat.
Maar dat kunnen Nederlanders onderling al niet.
Zeg ik niet al een jaar of 5 dat de mensheid een ontwikkelingsachterstand heeft? Ja. Dat zeg ik al een jaar of 5.
In 1979 kwam het eerste Marokkaanse gezin wonen in mijn straat. De man liep in een jurk en had een raar petje op. De vrouw liep op enige afstand achter de man aan. Ik herinner me de reactie van mijn stiefvader. Deze afwijkende gewoonten en kleding werden onder de loep gelegd en niet op de meest begripvolle manier.
Later speelde ik met hun dochter. Ik werd uitgenodigd bij haar thuis en er werd thee gemaakt. Super zoete thee. Ik had nog nooit zoiets geproefd. Vond ik het lekker? Ja. Ik ben een zoetekauw.
Dit zijn mijn eerste herinneringen van het immigratiebeleid.
In die tijd waren er hier en daar wat Marokkanen.
En ik had nog maar 1 mens gezien die een donkere huidskleur had, hij zat bij mij in de klas.
Ik had nog nooit nagedacht over racisme of discriminatie.
En het heeft lang geduurd eer ik me verdiepte in deze 2 “problemen”.
Toen ik een jaar of 20 was, da's dan bijna 30 jaar geleden, liep ik in het dorp en 2 Marokkaanse mannen kwamen van tegenovergestelde richting. 1 van hen werp een minachtende blik op mijn persoon. Dus gaf ik een blik terug van “kijk naar jezelf met je vette buik, alsof jij moeders mooiste bent”.
Nog steeds bedacht ik me niet dat dit naar alle waarschijnlijkheid te maken had met zijn conditionering binnen de islam.
En ik heb ook nog een paar andere situaties meegemaakt die waaruit bleek dat er zeer agressieve en minachtende Marokkaantjes hun superioriteit lieten blijken.
Positieve discriminatie in deze zaken door politie en justitie en dus per definitie een onrechtvaardig vonnis. Da's niet mijn “gevoel”, maar afgestemd op daden en feiten.
Waarom heb ik niet het idee dat alle Marokkanen slecht zijn? Omdat er tussen elk volk gespuis rondloopt. Da's gewoon rationeel nadenken over de mens en de gevoerde mentaliteit en hoe men geconditioneerd is.

Zo wil ik meer mensen ontmoeten die waarheidsgetrouw staan.
Ik wil meer mensen ontmoeten die met gepaste compassie in het leven staan.
Ik wil meer mensen leren kennen die hun inlevingsvermogen ontwikkelt hebben.
Ik wil meer mensen leren kennen die met eerbied tot zichzelf en hun medemens staan.
Maar dat is wat ik wil.
Blijkbaar zijn er aardig wat van mijn landgenoten die gewoonweg minder Marrokkanen willen.
En hoe zit het dan met de overige import Nederlanders?
Willen we minder Chinezen?
Willen we minder Hindoestanen?
Willen we minder Polen? Minder Roemeniërs? Minder Duitsers? Minder Britten? Minder Antillianen?
Willen we een land waarin zoveel irrationeel denken leidt tot het uitzetten van alles dat niet eigen is?
En waar ligt een redelijke grens waar het immigratiebeleid betreft?
Wanneer is Nederland vol? Te bevolkt, of bevolkt genoeg?
Als het aan de politiek ligt die in dienst van ondernemers staan, dan is er in Nederland meer dan genoeg ruimte om duizenden vluchtelingen op te nemen. Da's goed voor de bevolkingsgroei. En bevolkingsgroei is goed voor de economie. En als de economie goed draait dan heeft iedere Nederlander meer te besteden behalve zij die al jaren op de 0-lijn zitten of uitkeringsgerechtigden die per definitie nooit meer, maar altijd minder te besteden krijgen.
Volgens de cijfers van 2018 namen we ca. 80 duizend vluchtelingen op, da's ongeveer het aantal dat ook in 2017 ingeschreven werd. .
In 2017 werden iets minder dan 170.000 kinderen geboren.

150.000 mensen overleden in 2017.
In Nederland is er sprake van structurele woningnood. Gemiddeld wacht een woningzoekende een jaar 8 op een sociale woning.
Hierover kon ik de cijfers niet vinden, maar hier spreekt levenservaring.

Dus... even rationeel.
Hoe verstandig is het om een immigratiebeleid te voeren dat nu gaande is?
Willen we meer of minder inwoners in ons land?
Is dat niet de echte vraag?
Wil de gemiddelde Nederlander bevolkingsgroei of liever de afname wat de lijn is van de inheemse Nederlander?
Gaat het de Nederlander echt om de import? Dan is de oplossing gemakkelijk, het is simpel gaan fokken als konijnen om de ondernemers hun winstmarges te verhogen en dus de politieke koers te wijzigen.
Maar goed, ik ben een simpel denkend mens.
Als het immigratiebeleid inderdaad is om ervoor te zorgen dat de Nederlandse bevolking zich uitbreid, dan is een 2de babyboom DE oplossing om immigratie tegen te gaan.

Ja, ik ben het eens met velen dat Nederland genoeg, meer dan genoeg inwoners heeft.
We zijn een volk dat leeft op een klein grondgebied van 142.500 km2, incl. al het water.
Ben ik tegen immigratie?
Ik denk er ietwat genuanceerder over.
Gastarbeiders komen arbeid verrichten en per die definitie zullen zij na verrichtte arbeid naar eigen land terug moeten. Zou moeten dus.
Vluchtelingen opnemen, daarmee heb ik geen probleem maar hier hetzelfde, als eigen land weer veilig is dan terug naar eigen land.
Ik denk dat als migranten liegen over hun leeftijd, over hun status in eigen land, over wat dan ook, zij geen recht hebben op een verblijfsvergunning dan wel naturalisatie.
Dat heeft dus niets te maken met mijn afschuw of voorkeur voor, maar met gezond verstand gebruiken.

Over het internet struinende kwam ik mensen tegen die zich zorgen maken over de Nederlandse cultuur en die van de Europeanen in het algemeen.
Hebben zij een punt?
Ik denk van wel.
Ongeremde economische groei en van de bevolking arbeidsslaven en consumeerslaven maken is, denk ik, een teken van een compleet gebrek aan realiteitszin binnen de politiek.
Veel mensen houden nog steeds aan het idee vast dat politici volksvertegenwoordigers zijn. Dat zijn ze, bewezen, niet.
Bevolkingen zijn gediend bij samen delen en samen werken naar een sociale-, waarheidsgetrouwe- en gelijkwaardige maatschappelijke houding. M.a.w. Een maatschappij waar ieders recht vertegenwoordigd is en ieder gelijke vruchten plukt.
Maar in Nederland worden 60.000 kinderen zonder ontbijt naar school gestuurd.
In Nederland zijn 30.000 mensen dakloos.
In Nederland leven ca. 3 miljoen mensen van een uitkering die niet of nauwelijks toereikend is.
In Nederland is gebleken dat de sociale verzekeringen geen garantie bieden voor de (toekomstig) rechthebbende.
En in Nederland, als in elk ander democratisch land, is democratie niet dienstbaar aan elke inwoner.
Per definitie kan er dan nooit sprake zijn van gelijkheid, laat staan dat men met de mentaliteit “gelijkwaardig” tot elkaar staat.

Gelijkwaardig is iets anders als gelijk.
Met gelijke waardigheid.
Ik ben niet gelijk aan iemand met een IQ van 60.
En ik ben ook niet gelijk aan iemand met een IQ van 200.
Zelfs als iemand een gelijk IQ heeft dan zijn er nog zoveel andere verschillend at geen enkele gelijkheid bestaat.
En ondanks dat ik het dna heb van mijn ouders, ben ik ook aan hen niet gelijk.
De kreet dat “iedereen gelijk is” is per definitie een fantasie, een illusie, een waan.
Ook de gelijkgestemde is anders dan ik. Hoewel ik nog geen gelijkgestemde gevonden heb, weet ik het zeker.
Andere haarkleur, andere huidskleur, andere oogkleur, ander karakter, andere emotionele waarden, andere herinneringen.
Laten we deze waan alsjeblieft oplossen.
Niemand is gelijk.
Hooguit zouden mensen tot elkaar kunnen staan in gelijkwaardigheid.
Maar zelfs dat schijnt lastig te zijn voor de meeste mensen.
Met de nadruk op de verschillen komt men nauwelijks tot overeenstemming, laat staan dat men tot samenwerking komt, laat staan dat men in eerbied tot elkaar staat.

In welke mate staat onze Nederlandse cultuur eigenlijk onder druk?
Hoeveel moskeeën met Oosterse architectuur telt Nederland anno 2018?
Naar schatting zijn dat er tussen de 150 en 200, men heeft daarvan blijkbaar niet de statistieken bijgehouden. 5% van de Nederlanders hangt de islam aan.
In Nederland zijn 4000 kerkgebouwen nog steeds in gebruik. Staline heeft hun statistieken geblokkeerd. Verschillende sites berichten dat iets minder dan de helft van de Nederlanders praktiserend religieus zijn. Dat moeten we maar geloven dan.
Even een vergelijking met de kinderziektes maken hier.
Er waren in de jaren '50 3000 gevallen van mazelen waaraan ca. 300 kinderen overleden.
Da's 10% dat de ziekte niet overleefde.
Er zijn 4000 kerken en tussen de 150 en 200 duidelijk herkenbare moskeeën.
Over beide cijfers maakt mijn medemens een hoop drukte.
Hoe terecht is de hysterie?
Dat vraag ik me echt af.

Ik heb begrepen dat het aantal werklozen “by design” in stand gehouden wordt.
De gedachte dat al die buitenlanders “onze” banen inpikken, is daarmee ongegrond hoewel begrijpelijk. Het is niet dat zij banen inpikken, het is dat zij aangeboden krijgen voor minder geld hetzelfde (ongeschoolde) werk te verrichten waarvoor in Nederland weinig animo is.
Dit beleid zorgt ervoor dat er ontevredenheid gewekt wordt onder de inheemse bevolking. Net als er structureel woning tekort is.
Net als dat uitkeringsgerechtigden in de regel lijden onder de financiële tekorten.
Het is niet dat binnen een democratie nooit voor iedereen genoeg kan zijn, men niet ieders noden kan dienen, het is een kwestie dat de misleiders dat niet willen. Het schiet namelijk hun hebzuchtige doelen voorbij.

Vraagt u zichzelf eens af; heeft u een hekel aan de diersoort mens?
Maakt het u werkelijk uit welk kleurtje of welke cultuur uw medemens met zich meebrengt?
Of gaat het eerder om waarden waarmee ik begonnen ben in dit stuk? Gelijkwaardigheid, eerbied, sociaal bewustzijn, rechtschapenheid etc.?
Gaat het u om het landoppervlak en maakt u zich in werkelijkheid druk om behoud van de Nederlandse natuurgebieden?
Zijn uw bedenkingen over het immigratiebeleid gerelateerd aan land- tuinbouw en veeteelt? En het voeden van alle monden vanaf eigen bodem?
Want als dat uw bedenkingen allemaal zijn, dan zijn dat de zaken die men dient te verwoorden. Niet het feit dat er gespuis tussen de import zit, maar of alle extra monden door eigen bodem gevoed kunnen worden.
Niet het feit dat een andere cultuur binnen onze grenzen gevoerd wordt, maar hoeveel nieuwbouw de natuurgebieden teniet zal doen.
Niet het feit dat zij banen inpikken maar het feit dat economie onze bijdragen aan de maatschappij inperkt. Uiteindelijk; waarom wordt, bijvoorbeeld, een filosoof in eigen tijd zelden erkent? En waarom krijgt deze niet betaalt voor de bijdrage die geleverd wordt aan de maatschappij? En zo zijn er nog wel meer werkzaamheden die niet in geld beloond worden, neem de vele werkzaamheden die vrijwilligers verrichten. Hun diensten zijn het blijkbaar ook niet waard om met geld beloond te worden. Niet dat er geen geld voor is, men maakt er geen geld voor vrij.

Geld moet rollen, maar de rjjken zitten op een stapel of zwemmen erin als Dagobert Duck.
Geld heeft niets te maken met de aanname dat het een ruilmiddel is.
Het is een middel om de hebzucht van de hebzuchtigen te bevredigen.
Het is een middel om afgunst te creëren bij hen die niet meedogenloos over de rug van anderen zichzelf verrijken.
Het geldsysteem is dan weer vergelijkbaar met het rechtssysteem.
Zelden spreekt men recht wanneer men vonnis velt, zoals geld zelden daadwerkelijk als ruilmiddel fungeert.
En als men ervoor zorgt dat oorlog uitbreekt, ja oorlogen worden daadwerkelijk gepland, dan zijn er ook geen oorlogsvluchtelingen.
Wanneer men het geldsysteem aan de kant schuift en de RBE/SDD gaat voeren, zullen economische vluchtelingen verleden tijd zijn.
Wanneer men ieders religie als gelijkwaardig maar anders gaat beschouwen zal religieus geweld tot het verleden behoren.
En wanneer men beseft dat iedere huidskleur alleen maar een vernislaagje is, daaronder is iedereen wit namelijk, kan men discriminatie in de vriezer zetten om nooit te laten ontdooien.
Maar daartoe zal ieder volk zich moeten ontwikkelen naar besef dat alle volkeren tot dezelfde diersoort behoren. Met ieder een eigen cultuur en ieder met een eigen toonaangevende religie.
Of vinden jullie dit een irrealistische gedachte?
Als een ieder begint bij zichzelf en de meeste ertoe komen om deze gedachtegangen te begrijpen, dan is er hoop.

En daarmee sluit ik dan maar af vandaag.


Peace, love and Understanding.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

  17 oktober 2022 Nou het is me het jaartje wel in huize Neutraal.  Zo heb je 3 gezonde katten en een minder gezond kattenvrouwtje. En...