woensdag 17 april 2019

Vrijheid van denken


17 april 2019

Ik hoef niet geholpen te worden om mijn gedachten op te maken. Kan ik helemaal zelf voor elkaar krijgen.
Zoveel mensen schreeuwen dat anderen de waarheid dienen te spreken.
Rusland doet aan propaganda!
Ja, zo doet elk ander land aan propaganda.
Rusland censureert!
Ja, zo doet elk ander land ter wereld aan censuur.
Rusland heeft staatstelevisie!
Jahaaaaa, dat heeft elk ander land ook!

Naast vrijheid van denken is er vrijheid van spreken.
Natuurlijk kun je mensen prima de mond snoeren door hen het platform te ontnemen.
Da's heel gemakkelijk voor elkaar te krijgen. Ervan uitgaande dat de mens leert bij herhaling blijf je herhalen hoe fout iemand is en pleeg je karaktermoord. Dat doen niet alleen de media en overheden maar het volk onderling doet het tot elkaar.
En maar schreeuwen dat het zo oneerlijk is allemaal in de wereld.
Ja, het is inderdaad allemaal oneerlijk omdat eerlijke mensen, in de regel, gemakkelijk de mond te snoeren zijn.
Karaktermoord is snel gepleegd. Mijn stiefvader zei vroeger al tegen me; “Linda, mensen geloven eerder het slechtste over je dan het beste”.
Een leugen aan mensen verkopen als de waarheid is ook niet zo moeilijk. Door de eeuwen heen heeft men het concept “goed tegenover kwaad” al gepromoot.
Maar draait het daarom nu echt bij een zeer intelligente mensheid?
Is the Algemeen Belang niet van een Hoger Belang dan winnen en economische belangen nastreven?
Ja ach, het is maar net welke persoonlijke doelstellingen je hebt en of je weet wat je persoonlijke doelstellingen zijn.
Uiteindelijk; wie vraagt zich af welk leven de ziel voor zichzelf gepland heeft?
En wie wel gedoken is in de wensen van de eigen ziel heeft, denk ik, geen economisch belang voor ogen.
Mijn ziel niet tenminste.
Mijn ziel vind de financiele beslommeringen elke maand weer een inbreuk op de eigen belevingswereld.
Ik wil me best met andere zielen bezighouden, maar zeker niet om centjes.
Als kind speelden we bankje en winkeltje. Dat was dan ter voorbereiding op een toekomst als loonslaaf.
Als ik daarop terugkijk dan denk ik; zijn mensen volwassen geworden? Nee, ze spelen nog steeds bankje en winkeltje.
Het is serieuze business.
De meeste mensen zien de cirkel toch niet die gelopen wordt.
De uitzonderingen die het wel zien? Daarop pleeg je karaktermoord met misinformatie en beschuldigingen en verwijten.
De massa die vreet die rotzooi toch wel. Het is de realiteit die ze niet verhappen kunnen.
Zo heeft ieder het recht op het uitspreken van een mening, behalve dan mensen die de waarheid spreken en anderen met de realiteit bekend maken.
Kom de waarheid/realiteit onder ogen en de discussie op de vraag “wat is waarheid/realiteit” is gelijk verstompt.
Vraag niet aan mij wat waarheid/realiteit is.
Feit; ik leef als vrijgezel. Da's niet mijn waarheid/realiteit. Da's feitelijk waar en feitelijk realiteit.
Rusland doet aan propaganda. Dat zal vast waar zijn.
Maar heb je de berichten binnen onze media al eens aan de realiteit getoetst?
Niet van wat de NOS zegt neem ik klakkeloos als de waarheid aan.
Ik zoek altijd even naar andere bronnen.
Zo kom ik ook wel eens bij Al Jazeera terecht.
Stel dat op de Aarde er 1 natie gevormd zou zijn die draait op waarheidsgetrouw en volledig juiste informatie, het Westen staat in zo'n natie ten schande.
In mijn ogen is de gehele mensheid bederfelijk, schandelijk en schaamteloos.
Emoties wegdrukken is het geweten de mond snoeren.
En dat is heel goed waar te nemen bij mijn medemens.
O ja, men vindt zichzelf zo eerlijk.
Maar wanneer de mond gesproken heeft, spreken de daden.
En dan blijkt het tegenovergestelde.
En wat kan ik dan?
Ik sta tussen leugenaars en asociale. Asociaal in de zin van gewoon geen enkele interesse of diepgang hebben in de zelfontwikkeling.
Zelfs zij die cursussen volgen om tot zelfontwikkeling te komen, maken de ontwikkeling door van andermans levensloop.
Zoals de volgers van Jezus. Leven naar zijn beeld terwijl daarmee de eigen ziel verloochend wordt.
Ontwikkel je naar eigen karakteruitwerking.
Het uitwerken van eigen karakter. De mentaliteit die het Algemeen Belang dient. Da's dan mijn advies. Dat leef ik zelf dus ook. In dit geval wel. Soms heb ik dat ik denk; goh, goed advies aan mezelf.
En natuurlijk zit ik in een ivoren toren aan de onderkant van de maatschappij.
Tuurlijk!
Het een geweldige opmerking die een twitteraar maakte. Hoe kortzichtig!
En dat bedoel ik dus met geen diepgang hebben.
Men ziet de eigen ivoren torens tussen de anderen niet meer.
Kunnen we allemaal met beide benen op de grond gaan staan?
Daal eens neer in het lichaam en ervaar die geweldige emotionele stroming eens.
Het is dat, dat jullie ontvluchten.
Het is de angst voor fysieke pijn die jullie in machteloosheid laat.
Blijkbaar moeten slachtoffers, alleen is niemand bereid zichzelf te offeren.
Vind ik dat gek?
Ik denk dat alles anders kan.
Ik denk dat de enige weg naar anders is om anders te kiezen. De andere mentaliteit te kiezen. Eerst het Algemeen Belang, dan ik.
Want we moeten eerst geven voordat er iets kan terugkomen waarmee de mensheid haar voordeel kan doen.
Eerst ik, omdat door mijn levenspad te begrijpen ik anderen kan helpen hun levenspad te begrijpen.
Alles is verbonden en alles gebeurd met redenen.
Redenen die zich afspelen in de CP.
3de fase in de ontwikkeling der mensheid is ervaren hoe propaganda, educatie, en meer gebruikt wordt.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet.
Leven is tweeledig.
Er is de persoonlijke beleving van het Aardse en de CP, zolang dat niet verstoord is door de
Was het mijn geluk dat mij nooit vertelt is, het was maar een droom schatje?
Mijn vader wakker maken was geen slim idee. Hij reageerde dan heel zelfverdedigend.
Mijn moeder werd gewoon niet wakker.
In zelfbewustzijn een persoonlijkheid waarnemen welke niet eigen is. Wel eigen binnen de CP.
De hele CP is eigen.
Het is het waarnemen van andermans persoonlijkheid binnen de eigen gedachtegangen.
Helder voelen.
Helder horen.
Helder zien.
Bestaat dat Helder.... uit doorberedeneren naar mogelijke ontwikkelingen en daaruit juiste conclusies trekken, voorspellend dus, dan is er Helder Weten.
Helder, puur, rein, schoon, onbevlekt.
Mijn ziel kiest ervoor om objectief het leven waar te nemen.
Naar mijn waarden getoetst, oorzaak en gevolg aan elkaar verbinden.
Ik ken je niet totdat ik je leer kennen.
Jouw leren kennen kan via boeken of artikelen, interviews, en in rl.
Het wil niet zeggen dat je mij kent.
En dat is ook feit.
Want mijn indrukken kunnen totaal gefantaseerd zijn.
De tijd zal leren of de CP feitelijk beleefd wordt of niet.
Ik weet het al. Ik ken de feiten van mijn eigen levensloop.
Ik weet in welke situaties ik in m'n gelijk gesteld ben. Niet door mijn medemens, maar wel door wat de realiteit toont.
De maatschappij is 1 groot laboratorium.
En waar huist de ziel?
De ziel is energie.
De ziel is niet geketend tenzij je je eigen ziel aan banden laat leggen door andere zielen.
En dat vertik ik.
Mijn ziel.
Mijn levensloop.
En ook mijn mentaliteit.
Ik ben graag vrij.
Dus ik laat anderen vrij.
Betekent niet dat ik geen kritiek zal uiten over hoe men die vrijheid gebruikt.

Zo heb ik het maar over inheemse Nlders en Import Nlders.
Ik ben voor de mensheid en een realistische en vredelievende persoonlijke ontwikkeling.
Een dergelijke maatschappij heeft mijn voorkeur.
Een mentaliteitsverandering propaganderen is best aan te raden.
Maar daarvoor moeten zij die de propaganda voeren eerst van mentaliteit veranderen of....
De massa moet zich gaan verdiepen in de vraag; hoe heb ik propaganda mijn besluitvorming/inzichten laten beinvloeden?
Elk land voert propaganda.
Dus elk land doet aan het geheimhouden van oorlogsmisdaden. Ieder land heeft pedofielen aan de top zitten die allemaal de hand boven het hoofd gehouden krijgen.
Elk land voert Freudiaanse psychologie als leermiddel. Niet dat het de mensen naar zelfwerkzaamheid in het bouwen aan de eigen persoonlijkheid.
En dat is kwalijk.
Want is de eigen persoonlijkheid ervaren niet DE reden waarom zielen incarneren in lichamen? Niet alleen in de mens maar ook in de overige diersoorten.
Do not shoot the messenger!
Begrijp je mijn onzin?
Of verklaar je het maar tot onzin omdat je het niet begrijpt?
Dat kan liggen aan IQ verschil maar het kan ook liggen aan de tunnelvisie van aannames en vooroordelen.
Natuurlijk kan het zijn dat ik simpelweg een bak onzin denk, schrijf en spreek.
Mogelijk. Niet waarschijnlijk.
Zei ik eerder niet dat de diepgang ontbreekt?
Reikt jouw aandacht van ziel tot ziel?
De mijne wel en dan is ieder verbonden en dus gelijkwaardig waarmee dan met eerbied met elkaar omgesprongen zou moeten worden.
Kijk door de geschiedenis heen. Niet zoals ik gedaan heb. Google zelf je vragen.
Hoe zit het eigenlijk in de geschiedenis? Reik verder dan de schoolboeken. Er is zoveel leesvoer om tot je te nemen. En mensen maken video's waarin zij hun bevindingen aanbieden. Verdiep je eens in andermans kennis en inzicht.
Wat lezen we nu onder de berichten? In veel gevallen tweestrijd.
Houd eens op met vechten en strijden!
Daag elkaars intelligentie uit.
En wees mild naar hen die veel minder intelligentie hebben.
Diverse linken vliegen door de comments. Wie neemt echt de tijd om die te lezen?
Eerlijk, stel eens vragen.
Waar heb je die informatie vandaan?
Dat was mijn vraag deze week in een gevecht over pro of anti vaxxen.
Ze kon me niet vertellen waar ze haar PANIEK PEEUW reactie opgedaan had.
Noch stuurde ze mij de gevraagde cijfers en feiten.
Zo kan ik nergens vinden dat waterpokken dodelijk zou zijn.
Uitermate besmettelijk, ja, dat zijn de waterpokken.
Dodelijk en uitermate besmettelijk is niet gelijk aan elkaar.
Dus toon me de cijfers, de feiten.
Over mazelen zat cijfers en feiten te vinden.
En ook andere kinderziekten worden in de statistieken bijgehouden.
Het leven moet slachtoffers kennen.
Want er zijn daders.

Ja, laat dat maar eens goed door je gedachten gaan.
Het leven moet slachtoffers kennen, want er zijn daders.
Laat dat even resoneren door je gedachten.
Julian Assange is zo'n slachtoffer, van propaganda en valse schuldwijzingen.
Oorlogsmisdadigers, daarop had de US haar aandacht moeten richten en tot vervolging van de betrokkenen moeten overgaan.
Het onrecht dat hier gedaan wordt ligt er zo dik boven op. Zoals vaker gezegd; de waarheid ligt voor het oprapen. Kom de realiteit maar onder ogen.
Julian heeft mijn steun. Ik weet niets van zijn persoonlijk leven. Ik weet van zijn journalistieke leven. Wie wat ook zegt over zijn leven voor de 7 jaar opsluiting in de Equadoriaanse ambassade, zijn bijdrage aan het blootleggen van de waarheid wordt door heeeeeeel veel mensen gewaardeerd. Meestal die mensen die de vrijheid van spreken en de vrijheid van de waarheid boven tafel krijgen hangen hem aan en steunen zijn kant van deze zaak.
Ik ben blijkbaar tegen de VS en het VK.
Ja, als je die conclusie trekken wilt..... ga je gang.
Daar erger ik me ook zo aan; Als je niet voor bent dan ben je tegen.
Nee. Ik ben voor de mensheid en ik ben tegen onrecht.
Als mensen onrecht doen, van welke of in welke natie ook, dan krijgt die natie mijn steun niet voor het handelen in die situatie.
Ik ben pro-wereldbevolking.
Ik ben voor verstandig beleid.
Verstandig beleid komt alleen als de mentaliteit keert naar dienstbaarheid aan het Algemeen Belang.
En dat kan alleen tot stand komen wanneer mensen ieder voor zich kiezen voor dienstbaarheid aan het Algemeen Belang.
Staat daarover niet iets in Bijbel? “De mens is hoeder over de planeet en alles wat daarop leeft”. Mijn interpretatie van de geschreven woorden.
Hoeders die hun eigen schapen martelen.
Door de eeuwen heen beschreven.
Kijk, een schaap doden, snel en pijnloos zoals carnivoren dat doen, en opeten en de huid gebruiken of de gehele vacht, dient leven.
Mensen op de brandstapel gooien is een ander verhaal. Da's pure mishandeling en minachting voor andermans leven.
Zo ook elke oorlog die er is gevoerd daarvan getuigd.
En natuurlijk krijgen de bevolkingen alleen de helden voorgehouden, via de officiële kanalen.
Het internet brengt je de hele wereld over.
Elke visie vanuit de eigen belangen verspreid.
Ik gooi ze op een hoop en kijk naar de interactie binnen de internationale politiek.
En de schade die toegebracht wordt, richt zich niet alleen op het fysieke.
De levenshouding van positivisten is net zo schadelijk als die van de misleiders.
Ik moet dan ook vooral niet vergeten ook het positieve in de maatschappij te zien.
Wat is allemaal echt zo positief dat het de moeite van het bespreken waard is?
We hebben woningnood.
We hebben armlastigen.
We hebben daklozen.
We hebben kinderen die mishandeld worden.
We hebben dieren die mishandeld worden.
We hebben politie die mishandelingen pleegt en verzonnen processen verbaal naar de rechter brengen als “feiten”. Da's strafbaar hoor jongens en meisjes. Houd je eigen rug recht.
Schieten we chronisch tekort op zorgen voor elkaar misschien?
Of is het dat de bevolking al deze vormen van onrecht juist prettig vindt. Kan men lekker blijven wijzen naar anderen en blijven zaniken over welke straf wie zou moeten krijgen. Wie de schuld heeft aan wat.
Is het niet de keuze aan de bevolking welke mentaliteit men werkelijk voert? En moet men daartoe niet tot zelfbewustzijn komen na millennia aan propaganda en de vorming van de maatschappelijke mentaliteit?
CHECK OF DE MENTALITEIT DIE JE DENKT DE VOEREN OOK FEITELIJK OP REALITEIT BERUST.
Oops,.... dat ging in hoofdletters.
Ik laat het staan.
Hoewel het niet als schreeuw gegeven is. Want ik stel graag vragen.
De antwoorden die ik in de regel daarop ontvang zijn goede pogingen om mij een antwoord te geven.
Maar dat hoeft niet hoor.
Ik doe leervragen stellen.
Dat betekent dat je op zoek moet gaan naar antwoorden, voor jezelf.
Ik heb mijn eigen gedachten meestal al wel opgemaakt.
Ik doe niet aan “ik ben's”.
Mijn naam is Linda Neutraal. Die naam is mij eigen.
Mensen op het net kennen mij als Linda Neutraal.
Ook in mijn dagelijks leven laat ik mijn familienaam zoveel mogelijk weg.
Ik zit er zelfs over te denken om die naam gewoon te gebruiken in het dagelijks leven.
En nee, ik wil niet wettelijk van naam veranderen.
Dit is mijn naam. En mijn naam behoort niet tot het politieke spelletje.
Onafhankelijk besta ik los van alles en in verbondenheid.
Pijnlijke inzichten laten mij berusten in het lot dat de mensheid zichzelf toebedeeld.
Bent u een Hond?
IK wel, astrologisch.
Maar ik neem geen leiding aan van misleiders.
Dat maakt mij anders.
Dat laat mij als buitenbeentje aan de zijlijn staan.
En dat geeft niet. Ik heb genoeg tijd om mijn gedachten te laten gaan over de toekomst.
Doorrekenend vanuit de huidige ontwikkelingsstaat der mensheid, vrees ik dat men dieper moet zinken om van de pathologische leugenaars genoeg te krijgen.
Hoeveel leugens zal de massa nog vreten en spugen voordat men gaat kiezen voor waarheidsgetrouw en openhartig?
Hoeveel vertrouwen moet er nog geschonden worden voordat de massa zal kiezen om elkaar recht te doen en zo elkaars vertrouwen te herstellen?

Laat hier je gedachten even over gaan. Ik ga verder met een opvolgende blog.


Peace, love and Understanding.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

  17 oktober 2022 Nou het is me het jaartje wel in huize Neutraal.  Zo heb je 3 gezonde katten en een minder gezond kattenvrouwtje. En...