maandag 15 april 2019

Waarheidsgetrouw en vredelievend?



15 april 2019


Ik lees net dit schokkende verhaal: https://www.linkedin.com/pulse/beste-mevrouw-halsema-carool-rijnierse-/

Natuurlijk wist ik al dat politie en justitie niet orde handhaven en ook geen recht spreken.
Toch zijn er legio mensen die nog steeds de fabel geloven dat politie, justitie en het leger er zijn om de bevolking veilig te houden.
In de regel geloofd men dat de ongewapende demonstranten beginnen met het geweld.
Men kan gewoon niet geloven dat de onruststokers afkomstig zijn uit de lage overheidskringen in opdracht van de leidinggevenden.
Dat zullen “ze” echt niet doen.
De gemiddelde mens kan zich blijkbaar niet de verradelijke mentaliteit voorstellen waarmee macht hebbenden hun macht gebruiken.
Dit verhaal is er 1 uit een stapel van verhalen die ik ben tegengekomen gedurende de afgelopen 10 jaar.
De politie is je vriend? Werkelijk? Ik vraag me af wat je dan van je vijanden mag verwachten.

Wat als de waarheid en niets dan de waarheid in een maatschappij centraal zou staan?
Nee, niet praten over waarheid, maar werkelijk uitvoeren van de waarheid? Of moet je daarvoor gewoon realistisch beleven?
Want eerlijk, de waarheid ligt voor het oprapen.
De waarheid is dat agenten liegen.
De waarheid is dat rechters verre van objectief zijn en niet in overweging nemen of agenten liegen. Sterker; zij gaan er vanui dat agenten proces verbaal naar waarheid opmaken. Mijn ervaring is anders dan rechters aannemen.
Zo beweert men ook dat er geen enkel bewijs zou zijn van de jarenlange verkrachtingen die ik ondergaan heb. Maar feit is dat de realiteit mij in die positie gebracht heeft dat een pedofiel zijn handen op mij kon leggen.
Dat zij de bewijzen niet zien, wil niet zeggen dat ze niet te vinden zijn.
Ik kan een boek schrijven over mijn ervaringen met bevooroordeelde machtsbeluste onrechtvaardige mensen binnen justitie en politie.
Maar mijn boekwerk gaat niet om hun.
Mijn boekwerk gaat om mij en mijn wensen en de vorming van mijn persoonlijkheid.
Ik denk simpel.
Als de meeste mensen willen dat de waarheid de maatschappelijke norm is, dan zal door de meeste mensen de waarheid gevoerd moeten gaan worden.
En dat is niet gaande.
Dat is niet de keuze die mijn medemens maakt.
Mijn medemens kiest ervoor om kortzichtig te denken.
Als je met politie problemen hebt gehad, dan zal het je eigen schuld wel zijn.
Mooie aanname, nietwaar?
Hoe realistisch is deze aanname eigenlijk?
Het is als beweren dat een meisje dat verkracht wordt door 5 man hierom zelf gevraagd heeft. Het is de meest domme, onverantwoordelijk en minachtende houding die een mens maar kan aannemen.
Een schaamtegevoel is echt op z'n plaats voor hen die zo kortzichtig redeneren.

“Maar bij de politie werken toch alleen maar waarheidsgetrouwe mensen Linda!”
Ik ken wel een aantal mensen die je anders kunnen vertellen.
Ga maar eens op zoek naar verhalen van mensen die groot onrecht aangedaan zijn door de mentaliteit van agenten, advocaten en rechters.
En jij met je kortzichtige mentaliteit draagt bij aan dat onrecht. Omdat jij denkt zo je denkt zal onrecht blijven bestaan. En jij zal het onrecht blijven steunen door verloochening van de realiteit.
Ga eens op zoek naar de waarheid.
Kom de realiteit onder ogen.
Laat maar los aan alles wat je denkt dat je weet.
Stel vragen.
Dan kom je nog eens iets te weten.
Maar wellicht is de houding wel gewoon die van kwaadberokkenende mentaliteit.
En dan blijft kortzichtigheid en vijandschap gewaarborgd.

Haak hier maar af. Je emoties staan nu toch al op ontploffen.

Recht doen aan elkaar.
Is dat niet een mooie doelstelling?
En als iemand dan toch onrecht doet?
Dan is de ontvanger van dat onrecht ten alle tijden gerechtvaardigd te handelen zoals de ziel daarop reageert.
O, maar dan moeten heel veel mensen hun blokkades gaan laten vallen en vanuit de eigen ziel met de eigen mentaliteit gaan leven.
Ja, je kunt een mens maken tot een zichzelf bedriegend en minachtend wezen.
Het is maar net hoe je inlevingsvermogen opbouwd.
Dat kan op een rechtschapen manier.
En het kan ook zo men dat tegenwoordig toont.
Emotionele chantage is gebaseerd op inlevingsvermogen.
Misbruik maken van inlevingsvermogen dus.
En mensen maar denken dat hun inlevingsvermogen goed ontwikkeld is.
Hoe zit mijn inlevingsvermogen?
Hoe bouw ik mijn inlevingsvermogen?

Als je niet vaccineert dan moet je je schamen, is de emotionele manipulatie.
Zelfs de waterpokken krijgt die lading. Geen dooie door de waterpokken te vinden binnen de statistieken. Sterker; ik heb geen statistiek over de waterpokken kunnen vinden.
In de regel stel ik google de juiste vragen aangezien ik er heel wetenschappelijke antwoorden door aangedragen krijg.
Zo kwam ik over de pest te weten dat deze ziekte verdreven werd omdat de bruine rat z'n intrede deed.
De natuur is op weg een 100% natuurlijke immuniteit op te bouwen.
Besmettelijk is niet hetzelfde als dodelijk.
Uitermate besmettelijk is ook niet hetzelfde als dodelijk.
Rabbies (hondsdolheid) is een ziekte waarvoor je een enting haalt. Zeker als je eigen leven en dat van je medemens je lief is.
En zo zijn er nog wel een paar.
Tegen kinderziektes vaccineren is, mijns inziens, de gezondheid van je kind tegenwerken.
Maar ga gerust je gang.
Kwikopslag in de hersen (= 1 orgaan, enkelvoud dus.) vernauwd het bewustzijn en belemmerd daarmee de mogelijkheid de eigen persoonlijkheid tot uiting te brengen. Het verstoord een gezonde, biologische en natuurlijk persoonlijkheidsopbouw.
Misschien iets om uit te zoeken waarom mensen geen kwikthermometers meer gebruiken.
Ik weet het nog goed, het gevoel dat rondging als een kwikthermometer kapot gegaan was.
Meer dan 1 studie verhaalt over de nadelinge gevolgen van vaccinatie.
Het betreft onderzoek naar de reden van de snelle opkomst en groei van autisme. Ik ben ook artikelen tegengekomen die verhaalden over de correlatie tussen sterftegevallen en andere onderliggende/sluimerende ziekten.
De aanname dat antivaxxers alleen maar over de bijwerking/schadelijke werking van autisme zouden bekvechten is ongegrond.
En ik denk dat veel antivaxxers onderscheid maken tussen de noodzaak van de vaccinatie.
Ze zijn gewoon breder geinformeerd dan de provaxxers.
Skeptisch, ik vind het een gepaste houding in deze.

Bekvechten over je eigen gelijk.
De mantra's die dan keer op keer gehoord/gelezen worden.
Bewijslast, zeg me hoeveel doden de ziekte waterpokken met zich meebrengt?
Of meebracht eigenlijk.
De mazelenuitbraken van de jaren '60 en '70 troffen ongeveer 3.000.
10% vond de dood.
Verreweg de meeste kinderen ontwikkelden een blijvende immuniteit.
Een aantal had een terugkerende periode van Gordelroos.
Blijvende schade door hersenvliesontsteking en de cijfers.
Emoties drijven hier de ernst naar paniek waarden.
1:1000 gevallen ontwikkeld de ziekte zich tot meningitis.
Dat is 3 kinderen van de 3.000.
Het drama niveau maatschappelijk is overdreven.
Ja, het drama speelde zich in 3 huishoudens af.
3 kansen, volledig herstellen, gedeeltelijk herstellen, dood gaan.

In de politiek gaat het keihard over cijfers.
Zo ook binnen de discussie wel of niet vaccineren, andere is om verstandig te vaccineren.
Zo zou ik willen dat de politiek verstandig beleid gaat voeren in dienst van het Algemeen Belang, in dienst van leven, voorspoed en welzijn voor elkeen.
Maar dat schijnt onmogelijk te zijn.
Ja. Als je niet verder kijkt om mogelijkheden tot stand te brengen.
Verklaringen worden opgesteld doch niet tot uitvoer gebracht.
Men moet zich blijvend schikken in een lot van armoede.
Bij een groep geestelijke armoede.
Bij een groep materiele armoede.
Bij een groep morele armoede.
En die laatste groep heeft het voor het zeggen.
Totdat er niemand meer naar luisterd.
Totdat mensen elkaar de waarheid onder ogen helpen komen, laten komen en zelf doen komen.
De waarheid.
En niets anders dan de waarheid.
In deze tijd stoot men de waarheid af.
Als men gewezen wordt op eigen kortzichtigheid, irrealistisch denken e.d. Dan verdedigd men met hand en tand de eigen mening. Gebaseerd op wat? Logica, feiten?
Is het niet een beetje raar om te denken dat een mens niet ziek mag worden?
Zeker wanneer je bedenkt dat kinderziektes leiden tot levenslange immuniteit.
In de regel zijn de doden in de minderheid. We leven toch in een democratie he, dus we kunnen het niet voor iedereen goed doen. Dat kan de natuur ook niet.
De natuur beneemt niet het leven van de krachtigen.
Het draait om kracht bouwen.
Vandaar, bij de meeste, de ontwikkeling van levenslange immuniteit.
En als je nu wilt weten waarom er kinderen aan sommige kinderziektes doodgaan, dan zoek je naar bewijzen, correlatie tot aantoonbaar.
Waarheidsgetrouw.
“Wij hebben redenen gevonden om de conclusie te trekken dat de diagnose van autisme, in veel gevallen, direct of kort na vaccinatie gesteld is”.
Mensen maken graag video's van hun kinderen als ze klein zijn. De beelden voor en na vaccinatie zijn verbluffend.
En hoe zit het met wiegendood. Komt dat vaak voor vlak na vaccinatie? Of misschien vaker?
Kinderziekte komen 1 voor 1.
Zie ik laatst dat er in 1 spuit 3 – 4 soorten ziekte tegelijk ingespoten worden in een baby van 3 of 4 maanden.
Zijn jullie wel helemaal goed bij je hoofd?
1 voor 1.
Net als een leertraject opgedeeld wordt in lessen.
Haastige spoed is zelden goed.

Artikel 11 van de gondwet, bekijk die eens.
2 onderwerpen in het bewustzijn waar artikel 11 gewoon doelbewust genegeerd wordt.
Een ander heeft geen enkel recht, zelfs niet het aan het zelf gegeven recht, om mijn lichaam te tasten.
Probleem van kind zijn is dat je vertrouwen moet op de zorg, de attentie en de mentaliteit die je ouders voeren.
Als je later groot bent dan zul je hun invloed op jouw ontwikkeling kritsich in bewustzijn moeten nemen. Dat brengt een mens naar volwassen of anders gezegd; naar de beste versie van jezelf.
Karakter en emoties in overweging nemen.
Hoe je deze 2 inzet in het dagelijks leven bewust herinneren. Kijk.... is dat de persoonlijkheid geperfectioneerd?
Of heb je hier en daar kritiek op eigen gedrag? Ben je bezig met zelfontwikkeling? En met welke mentaliteit kies je jezelf verder te ontwikkelen.
Je bent vrij om te kiezen als leugenaar door het leven te gaan.
De ander is dan vrij om jou op grote afstand en goed in de gaten te houden.
Zou een waarheidsgetrouwe instelling bij de massa saamhorigheid teweeg brengen?
Wie ziet daarin mogelijkheden?
Wie durft het aan? Voor de waarheid te kiezen. Wie durft het aan de eigen intelligentie in twijfel te trekken? Wie durft het aan mogelijkheden te bedenken?
En wie durft het aan die mogelijkheden tot realiteit te helpen laten komen.
Mogelijkheden, ik hou ervan.

De RBE (Resource Based Economy) vind ik een geweldig concept. En het is een concept, het moet nog verder worden uitgewerkt. En ik besef me; dat gaat pas gebeuren wanneer mensen de mogelijkheden bedenken en ernaartoe gaan handelen.
Ideeën en ze gezamenlijk mogelijk maken.
Misleiders aan de top. Die gaan niet toewerken naar een RBE omdat de machtspositie daarin niet gehandhaafd kan worden.
De grenzeloze hoogmoed te denken dat de mensheid bovenaan de voedselketen staat.
Prooidieren die slim genoeg zijn om werktuigen te maken waardoor zelfbescherming tegen carnivoren. Zelfverdediging is een recht.
De wapens werden tegen de mensheid gebruikt en nog steeds. Kon je lezen in het stuk waarmee ik deze blog begon.
Sadisten en machtsmisbruikers.
Sociale correctie lijkt mij zeer gepast naar politici toe bijvoorbeeld.
En ook Femke moet zich nog maar eens bedenken hoe zij opdracht heeft kunnen geven tot politiegeweld.
Gewapenden inzetten tegen een groep ongewapenden.
Het is ongehoord.
Hoe veilig is onze maatschappij?
Is de bevolking veilig voor ME-ers die gestopt zijn met zelf nadenken en waardig handelen? Of is men simpelweg sadist en slaat men graag met stokkies.
Is Femke voyeur? Kijkt zij graag toe hoe een stel feestgangers in elkaar geslagen wordt? Mogen wij in Nederland nog een feestje geven? Hoe groot dat feestje ook is?
Moeten we daarvoor toestemming aan iemand vragen?
Men heeft bepaald dat demonstraties aangevraagd dienen te worden.
Daar mag het wel. Daar mag je niet komen.
Deze demonstratie verbieden wij.
Deze demonstratie mag uitgevoerd worden.
Willen de Gemeenten ook graag zelf de teksten op de spandoeken schrijven soms?

Hoe denk je over het samenwerkingsverband EU?
Een ieder andere vraag dan de vraag; ben je voor of tegen de EU?
Meestal nog niet eens netjes geschreven. Geen hoofdletters en geen leestekens.
Wellicht is dat zeiken van mij. Ik hecht nogal belang aan goede taalontwikkeling.
Een uitgebreide woordenschat is ook fijn.
Ik volg de Brexit al een poosje. Ik was heel benieuwd of May de Britten hun gewenste Brexit zou geven.
Voor hen hoopte ik dat hun niet een MarkRutte geflikt zou worden.
En wat denk je?
Ja hoor, ze kregen een MarkRutte voor hun mik.
Nigel heeft het aantal keren geteld dat May zijn slogan gebruikte; We stappen uit de EU, Deal or no Deal. En nu moet die deal er persé van komen. Want ze gaan met deal. Niet zonder deal want dan zouden ze 29 maart jl. vertrokken zijn zonder deal.
De deal moet en zou er komen.
Paniek, peeuw en gil want dit en dat kan er gebeuren en het is voor niemand goed als er geen deal komt. Wauw......
Ik zou me op 29 maart jl. losgemaakt hebben. Ik was zo naar buiten gestapt, op het vliegtuig gesprongen en terug naar London gegaan.
Onredelijk en onbillijk is het verdrag.
Nu heb ik het niet zelf gelezen maar Alexander van The Duran dan weer wel. En hij is nogal breed uitmetend in zijn monologen. Ja, zo mogen we ze wel noemen.
Alex, da's dan de andere van The Duran, stelt vragen en luistert. Zelden geeft hij zijn eigen kijk.
Omdat Alexander zo uitvoerig zijn bevindingen deelt met ons, leren we iets bij. Nigel zegt hetzelfde in andere woorden en zijn bellers zijn ook vaak heel volledig in hun analyses. Oplossingen.... Zorg dat de RBE tot stand komt.

We hebben een waarheidstgetrouwe mentaliteit aan de “top” van de maatschappij nodig.
Met de levenshouding; Gelijkwaardigheid.
Binnen een SDD/RBE commissies opzetten die op zoek gaan naar de meest verstandige beslissing.
Iedereen huisvesten.
In Lybië is Kol. Ghadaffie daarmee bezig gegaan en uiteindelijk is dat project met succes uitvoerd. Hier beloven politici al decennia dat men de huisvestingsproblematiek gaat oplossen. En er blijft woning nood. Het aantal blijft ook stabiel. 8 jaar kun je wachten op een woning als jongere. Dat was in mijn adolescentie ook al zo.
Niets veranderd dus.
Meer koopkracht leidt onherroepelijk naar hogere prijzen betalen en hogere belastingen afdragen. Per saldo blijf je steken op hetzelfde niveau.
Zou ieder een basisinkomen krijgen van € 2.000, dan zouden niet werkenden weer in de problemen gebracht worden.
Op welke manier is een geldsysteem voorspoed brengend?
Het werkt niet om armoede te bestrijden wanneer men de waardes steeds aanpast naar armoede tot stand brengen en in stand houden.
Ja, mensen zijn gul. Mensen gunnen elkaar het licht in de ogen.
Maar mensen hebben er zelf voor gekozen om in een uitkeringssituatie terecht te komen, dus ze moeten zichzelf er ook maar uithijsen.
Het is natuurlijk niet zo dat er per jaar minder dan 250.000 vacatures aangeboden worden en het aantal werklozen al bijna 3 x zoveel is. En dat is standaard door de decennia heen.
Cijfers mogen veranderen maar onthoud dat de bevolking gegroeid is. Per sals is het ongeveer eenzelfde percentage aan niet werkenden.
Niet dat zij de hele dag uit hun neus zitten te vreten.
We leveren allemaal, stuk voor stuk een bijdrage aan de maatschappij.
Wij niet werkenden hebben namelijk gewoon tijd genoeg om binnen de maatschappij een taak te vervullen.
Niet betaald, dus is het geen werk bevonden. Niet dat ik er niet moe van wordt om elke dag weer achter m'n pc te duiken (echt foute uitdrukking) en m'n vingers over het toestenbord te laten gaan.
In de hoop dat toekomstige generaties de waarheid herkennen en andere keuzes te maken. Waarheidsgetrouwe keuzes te maken.
Ik zie het niet veel mensen doen in deze tijd.
Een aantal doen hun best.
Zij moeten heel goed opletten wat ze zeggen.
De sneren richting de waarheidsvinders en realisten gaan als mantra's over het net.
Tegenwoordig refereer ik aan inheemse Nederlander en niet-inheemse Nederlander. De meest veilige manier om de import-Nederlander aan te duiden.
Begrijp me goed, ik hou van mensen. Ik kan mensen waarderen die met eerbied staan tot hun medemens. En als een import-Nederlander op die manier staat, dan heet ik hem/haar welkom met open armen.
Onder de inheemse Nederlanders zijn er genoeg met een mentaliteit om op te schieten.
Dat product importeer ik liever niet.
Jij wel?
In Zweden zijn de cijfers van verkrachtingen met stip gestegen. Angry Foreigner zoekt dat uit en ondersteund zijn woorden met feiten. Ook hij wordt gescandeerd.
Vanochtend was er een bericht van de NOS waarin men in de kop aangaf dat de zielige moslims in India met gevaar voor eigen leven over straat lopen. Dat doen de Christenen daar ook trouwens, maar daarover gaat het niet bij de NOS.
Het doet me denken aan een fragment waarin mr. Poetin zijn hand opstak naar een journalist om een tolk te roepen. De draai die eraan gegeven werd was dat Poetin weigerde te spreken met de journalist. En dan in januari 2018 de presentatie van de nieuwe wapens die Rusland ontwikkelt heeft. Met de NAVO aan de grenzen van Rusland, hebben de Russen de dreiging gevoeld van het Westen. Buig of we zullen binnenvallen.
Rusland antwoorde daarop met “zelfverdedigings”wapens waarop het Westerse wapentuig geen antwoord kan geven. Als de VS bommen gooit op Russisch grondgebied, dan heeft Rusland het recht om daarop met eigen wapentuig te antwoorden.
Zo simpel is het.
Och, och, wat een kinderen. Oorlogje spelen terwijl je allang volwassen had moeten zijn.

Wat me dan brengt bij de gedachte dat de politici als kinderen beleid ontwikkelen. Niet naar dienstbaarheid aan het Algemeen belang maar in dienstbaarheid van economisch gedreven egoïsme.
Monopolie spelen op een bord is leuk. Dat spel met mensenlevens spelen is verfoeilijk.
Oorlogje spelen, bankje spelen, en rechtschapen spelen.
En je struikelt over de leugens, de manipulaties en de dwang.
Dat gevoel van vrijheid.....
Zo heerlijk.
Als we dat ooit zouden geven aan elkaar.
Mensen nemen de vrijheid andermans grondgebied plat te bombarderen.
En er zijn mensen die hen de vrijheid daartoe laten.
Ben je dan medeplichtig?
Sta je in machteloosheid?
Denk je dat je alleen staat?
Demonstreren dan maar?
Ja, dan geeft een Femke wel de opdracht om bij voorbaat de samenscholing uit elkaar te slaan. Maar ook samen scholen is een grondrecht5 in onze wetgeving mvr. Halsema.

De wereld over gegaan zijn we weer thuis gekomen.

Ik wens ieder een heel fijne dag.

Dat zaadjes maar veel water mogen krijgen en ontspruiten.

Peace, loven and Understanding.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

  17 oktober 2022 Nou het is me het jaartje wel in huize Neutraal.  Zo heb je 3 gezonde katten en een minder gezond kattenvrouwtje. En...