donderdag 11 april 2019

Aan de zijlijn de eigen gedachten opmaken.


11 april 2019


Aan de zijlijn de eigen gedachten opmaken.

Internetnamen zijn feitelijk.
Namen van mensen in mijn privé fictief. 



Net kom ik mijn buurvrouw Sade tegen. Ik had nog een appeltje met haar te schillen maar wist niet precies hoe ik dat zou aanpakken.
En het flopte eruit op een wijze die gelijk opgepakt werd.
Geweldig.
Ik houd van haar.
Een gesprek met een natuurlijk verloop.
Elkaars bewustzijn erend.
Vorige week heb me me de woede die ik voelde tot bewustzijn laten komen.
Dat voorkomt dat ik ontplof op een onbewaakt moment.
Vorige week waren Bard en Sade bij mij.
We spraken over verschillende werking binnen de sameleving, de oorzaken en de gevolgen.
Bard was lekker in een gedachtelijntje en af en toe gaf ik een one-liner ter omstemming of onderbrak ik hem met een eigen gedachtelijntje. Aanvullend of aangevend welke gevolgen voortvloeien uit de huidige misleiding.
Van boven tot onder verzieken leugens en manipulaties het zelfbewustzijn.
Verzieken, niet meer gezond dus.
En al helemaal niet genezend.
Ik werk graag naar genezing toe.
“We hebben geen gespreksleider nodig met elkaar in gesprek zijnde”. Dat was mijn boodschap aan Sade net.
Zij ontving gracieus.
Het verschil tussen mensen met een aanvallende houding en de mens met een ontvankelijke levenshouding.
Wij vrouwen kunnen kiezen tussen de eigen zelfontwikkeling ter hand nemen of de regels van het patriarch volgen en eigen maken.

Cultuurverschillen met veel overeenkomsten in de uitwerking.
In bijna alle culturen heeft de vrouw zich gedwongen achter de man moeten plaasten in de voorbij gegane eeuwen.
Ik ben zo blij met het internettijdperk.
Er is zoveel informatie dat is geupload.
Zoveel gedachtegangen en mentaliteiten worden zichtbaar gemaakt.
Uiteindelijk komt het neer op goedaardig in het leven staan of kwaadaardig in het leven staan.
Iemand manipuleren om de weg te volgen waar maar een kleine groep voordeel bij heeft, dat is de weg van kwaadaardigheid.
Ons monetair systeem berust op deze vorm van kwaadaardigheid.
De vrouw is eeuwenlang in haar ontwikkeling geremd omdat zij werd gecensureerd.
Vergelijkbaar met wetenschappers die ontdekken dat de kosmische straling op ons klimaat- en weerpatroon inwerkt
Zie hoe de geschiedenis verhaalt over wetenschappers die gecensureerd werden in vroegere eeuwen. De Aarde Was plaat totdat men kon bewijzen dat de Aarde bolvormig is.
Vaccins zijn veilig totdat men toegeeft dat deze aanname niet op realiteit berust.
En voor de laag- en gemiddeld intelligente mens ben ik dom terwijl de bovengemiddeld intelligente en hoogbegaafde mens mijn intelligentie erkent.
In erkenning van elkaars persoonlijkheid met elkaar in gesprek gaan werkt voor beiden heel leerzaam en productief.
Zelfontwikkeling, daar draait mijn leven om.
Sade heeft dat ook als doel voor ogen.
En in gesprek met elkaar komen we er gezamenlijk.

Rechtschapen in het leven staan is steevast de kant van realiteit en waarheid kiezen.
Hoeveel mensen zichzelf toestaan waarheid en realiteit te vertrappen, te bestraffen, ter discussie te stellen of te negeren.
Intrinsieke vijandigheid laat zich altijd duidelijk kennen of men nu passief agressief toont of dat men feitelijk fysiek agressief handelt.
Intrinsieke vriendelijkheid maakt men ook kenbaar.
Wie er perceptie van heeft weet welke mentaliteit de gesprekspartner voert.
Daarover is geen discussie.
Ik neem jouw vijandschap of vriendelijkheid waar zoals deze mij tot bewustzijn gebracht wordt. Jouw woorden kunnen getuigen van de ene of de andere houding, net als het gedrag dat getoond wordt. Lichaamstaal en mimiek spreken hele hoofdstukken.
Zo merkte ik vandaag ook weer toen ik even een boodschapje deed en eerst de ene meid aansprak en toen een andere meid aansprak.
Intrinsiek vijandig – intrinsiek vriendelijk.
Tegenpolen.
Is het de natuurlijke staat der mensheid? De keuze tussen vijandschap en vrienschap?
Toch, ondanks dat er vijandig tot mij gestaan wordt kies ik voor vriendschap bieden.
Nu ben ik geen masochist dus ik zal de vijandigen niet gaan opzoeken.
Ik schreef al vaak dat ik niet van zweepjes en tepelklemmen houd.

“als je niet voor de VS bent dan ben je tegen de VS”.
Dat zijn uitspraken om vijandschap tot stand te brengen. Precies ook met die bedoeling, vermoed ik. Ik weiger hieraan mijn medewerking te verlenen.
Als je niet voor vaccinatie bent dan ben je automatisch tegen vaccinatie. Integendeel; ik ben voor verstandige besluitvorming voor welke ziekte je vaccineert.
Klimaatverandering is een feit. Het onderzoek naar de precieze werking van het klimaat is in volle gang. Mensen die beweren te weten hoe klimaatverandering in z'n werk gaat en dat alle processen bekend zijn die tot klimaatverandering leiden liegen dat zij barsten.
Ik laat in het midden of het een doelbewust leugen is van ieder die deze leugens verkondigd.

Mijn werkdag zit erop.
Fijne dag verder.

Peace, love and Understanding.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

  17 oktober 2022 Nou het is me het jaartje wel in huize Neutraal.  Zo heb je 3 gezonde katten en een minder gezond kattenvrouwtje. En...