dinsdag 2 juli 2019

Schendingen van waarden


2 juli 2019


#zelfreflectie
#zelfkritiek
#zelfcorrectie
Het is een levenshouding.

De grondwet geeft een leidraad van normen waaraan een ieder zich dient te houden.
Steeds weer moeten we constateren dat deze normen met voeten getreden worden.
Net als het IVRM en het EVRM in geen enkel land ter wereld heeft geleid tot oplossen van armoede, geweld, misbruik, ongelijkheid etc.
De rechten van mensen zijn vertrapt.
En verdragen blijken nietszeggend.
Uit deze verdragen en de waarden en normen die men daarin meeneemt, kan men aflezen dat men wel degelijk weet wat goed fatsoen is en wat de natuurlijke aard der mensheid feitelijk is.
Toch laat men steevast na daarop alle beleid af te stemmen.
Bij voortduring tast men het zelfbeschikkingsrecht aan. Ook onderling tussen bevolkingsleden denken mensen het recht te hebben, ongevraagd, anderen woorden in de mond te moeten leggen of hun wil op te leggen aan anderen. Al dan niet met een pistool op het hoofd. (metaforisch) En voor sommige letterlijk,

Iedereen is eerlijk totdat het even niet uitkomt.
Dat brengt een onrechtschapen maatschappij tot stand.
En het zal me worst wezen wie welke rechtvaardigingen als mantra in eigen hoofd de ronde laat gaan.

Er is een houding onder mannen waaruit blijkt dat er geen sprake is van een realistisch zelfbeeld. Zij pochen met hun vaardigheden en prestaties ondanks dat er zat aan te merken is op de uitvoer en de gevoerde ethiek. Zo ook is de beeldspraak wat criminelen aan straf zouden moeten ontvangen alleen maar woorden vanuit agressie. Zodra men zichzelf losmaakt van de opgelegde banden zal blijken dat er een gebrek aan zelfbeheersing is.
Merk je dat gebrek aan waarden op en je geeft er uiting aan, zoals ik dat meestal niet laten kan, dan blazen deze mannen zich in alle verontwaardiging op en beginnen ze met pesterijen.
Het is zo doorzichtig.
Steeds meer vrouwen blijken diezelfde route te gaan lopen.
Geld is steeds vaker van hoger belang dan integriteit.
Hulp verlenen in de zorg berust op een verdienmodel.
Maar ook in de privésfeer is geboden hulp zelden zonder voorwaarden.
Van de week kreeg ik daarvan weer een mooi voorbeeld.
Als buitenstaander in dat verhaaltje kan ik het objectief bekijken.
Met een autoritaire toon werd mij even verteld wat ik wel en niet mocht zeggen/doen.
Want er was geld in het spel en dat moest wel terug komen.
De hoeveelheid problematiek waarmee de ontvanger van dat geld te maken heeft, zou al een clou moeten zijn dat de kans groot is dat het geld niet opgehoest kan gaan worden.
Waarom leent iemand geld aan iemand waarvan je bij voorbaat al een inschatting kunt maken van de kansen of het zal terugkomen?
Deze geldverstrekster is zo slim en zo dom tegelijk.
In niet mis te verstane woorden heb ik natuurlijk aangegeven dat zij over grenzen heen ging. Zij vindt van niet.
Dat ze denkt het recht te hebben over mijn grenzen heen gaan, geeft al aan dat zij dat concept van zelfbeschikkingsrecht niet hanteert als te voeren waarden.
De arrogantie waarmee ik te maken had activeerde mijn triggers.
Als ze nooit excuus aanbiedt, dan zet ik haar weg aan de kant van mijn moeder die met vele anderen aan dezelfde kant staat. Want eerlijk, het ligt volgens anderen altijd aan mij.

Grappig was wel weer, en dat is ook niet de eerste keer, dat men mij een lekkere vis voorhield in de zin van het vooruitzicht op betaald werk.
Lang geleden heb ik de les al geleerd dat zij die mij werk aanbieden ook gelijk denken dat zij dan mijn zelfbeschikking kunnen en mogen ondermijnen en dat nog wel voordat er afspraken gemaakt zijn en het contract ondertekend is.
Nu heeft men in mijn levensloop wel hun uiterste best gedaan om van mij een ja-knikker en een meeloper te maken, maar die programmatuur vindt gewoonweg geen vaste grond in mijn persoonlijkheidsontwikkeling.
Ook heeft men geprobeerd om van mij een leugenaar te maken. Vaak zat heeft men over mijn handelen gelogen en denken vele dat ik een leugenaar ben. Aan hoor/wederhoor doet ook niemand meer, zelfs rechters laten de wederhoor het ene oor in en het andere uitgaan.
En op zich doet dat niets af aan de feitelijke integriteit die ik heb. Ik ben de waarheidsbarometer.
En lieg je, manipuleer je, dring je je oneigenlijke autoriteit aan mij op, dan weet ik het vlees dat in de kuip ligt.

Wat ligt er nu wel aan mij? Waarheidsgetrouw staan. Dat is mijn keuze in elke situatie en met elk mens. Niet soms, niet als het mij uitkomt, maar steevast en altijd. De enige uitzonderingen die ik zal maken is als mijn medemens schade aangedaan zal worden als ik de waarheid zal spreken. Denk bv aan een jood die ondergedoken is bij de buren en een NSB-er of SS-officier die daartoe verdenkingen heeft zou navraag doen bij mij. In dat geval zou ik glashard liegen en zelfs als het zo uitkomt bluffen.
Van jongs af aan sta ik heel zelfbewust in het leven met een hoog ontwikkelt gevoel van rechtvaardigheid en compassie.
Emoties geven de problematiek aan en maken duidelijk waar de schoen wringt. Emoties zijn daarom de wegwijzers die leiden tot zelfinzicht en begrip van de wereld om ons heen. Het tot uiting laten komen van emoties is dus GOED.
De levenservaringen in kaart brengen en de eigen emoties duiden, maakt duidelijk welke waarden door derden worden aangetast.
Leren kennen welke “foute” beslissingen je zelf gemaakt hebt, geeft een ieder de kans de toekomstige besluitvorming op de nieuw ontwikkelde inzichten af te stemmen.
Wie deze weg loopt zal zelfbewuster in de eigen waarden staan en zelfbeheersing ontwikkelen. Daarnaast ontstaat na enige oefening mensenkennis. Steeds sneller zal het duidelijk worden welk vlees men in de kuip heeft.
Leer je pappenheimers kennen!

Ik heb me bij voortduring afgevraagd waarmee mijn medemens bezig is.
De antwoorden kwamen stukje bij beetje en inmiddels snap ik het zo ongeveer wel.
Het social engineeringsprogramma (SEP) is erop gericht om mensen te sturen naar egoïsme en zelfbehoud.
De één is er ontvankelijker voor dan de ander. Dit is gerelateerd aan karakter en persoonlijkheidsopbouw.
Bij de uitzonderingen slaat het in het geheel niet aan.
Politici zijn het toonbeeld voor het succes van dat SEP.
Netjes doen zij wat de programmeurs (de Bilderberggroep) hen opdragen.
Ten koste van hun medemens, ten koste van hun eigen integriteit.
Allemaal ervaren we de effecten, in meer of mindere mate, van het uitgestippelde beleid.
Wie beweert geen interesse te hebben in politiek begrijpt niet hoe ingrijpend politiek is op het eigen leven.
Ik raad allen met klem aan zich daarin te verdiepen.

Hele hetzes worden er op SM (social media) gestart om mensen van het internet af te krijgen. Paria's worden gecreëerd.
Een onwelgevallige hardvochtige mening kan hiertoe al aanleiding zijn, zoals ik van de week las.
Het was werkelijk te absurd voor woorden hoe iemand een hele groep mensen ertoe kan bewegen om deze persoon te rapporteren.
De mening die gespuid werd ging over zwaar gehandicapten waarvan op geen enkele manier blijkt dat zij bewustzijn hebben. De man vond dat deze mensen geëuthanaseerd moesten worden omdat dit geld zou vrijmaken voor andere zaken.
Denkende vanuit de natu8urlijke staat van dieren, is deze gedachte zo gek nog niet. Hard, ja dat is de gedachte wel. Gek niet. Aan de andere kant is het wellicht even hard om deze mensen in leven te laten. Geen uitzicht op een toekomst. Geen mogelijkheid jezelf kenbaar te maken. Nooit veel meer zien van de wereld dan de 4- muren waartussen je ligt zonder ook maar enige kans op het beleven van het leven.
Ik vraag me af wat hardvochtiger is als ik er zo eens over nadenk.

Karaktermoorden in de kranten en op SM zijn ook schering en inslag.
Waar zijn jullie allemaal mee bezig?!
Doe eens een stapje terug van de malle molen waarin je bent gestapt.
Grote namen en kleine namen die groot gemaakt worden, worden door het slijk gehaald.
MJ die kinderen misbruikt zou hebben. Weliswaar vrijgesproken maar nog steeds zijn er mensen die de vrijspraak niet meenemen in hun overwegingen. En hoe kan het ook als het rechtssysteem zo vaak faalt als het doet. Zelf misbruikt wilde hij kansloze kinderen de tijd van hun leven geven en zelf nog een beetje kind mee zijn. Blijkbaar is dat het criterium om vast te stellen dat iemand pedofiel is.
Bill Cosby, nooit een fout woord over gehoord totdat hij een nieuwsnetwerk wilde kopen.
Ineens kwamen er allerlei vrouwen met dubieuze integriteit naar voren om hem te beschuldigen van drogeren en verkrachting. Natuurlijk is hij op z'n oude dag veroordeeld en zit íe op cel. Want koste wat het kost, Bill mag en zou geen eigenaar worden van een nieuwsnetwerk.
Ook binnen eigen grenzen is er steeds meer sprake van karaktermoord. Het is schering en inslag dat klokkenluiders worden weggezet als criminelen.
Ondertussen worden de leugenaars en misleiders beloond.
Zij die de waarheid spreken bestraft, verketterd, geschoffeerd en vertrapt.
Persoonlijk ben ik er bekend mee. Het ligt namelijk altijd aan mij en nooit aan de ander.

Waarden en normen, goed fatsoen, integriteit, zijn zaken waaraan ik extreem veel waarde hecht.
Hierom zijn emoties van schaamte en schuld zelden door mij ervaren en als ik daarmee al te maken krijg, dan is erken ik deze emoties.
Valse schuldgevoelens kun je proberen bij mij aan de man te brengen, maar ik koop ze niet.
Zo is het slavernij verleden niet van de Nederlanders maar van een aantal families met de Nederlandse nationaliteit.
Gepleegde genocide door de staat behoort tot hun verantwoordelijkheid en de verantwoordelijkheid van hen die dit ten uitvoer hebben gebracht.
Mijn verantwoordelijkheid reikt tot mijn persoonlijke bijdrage aan andermans leven.
In de regel bestaat mijn bijdrage dan ook uit terechtwijzingen en vermaningen.
En laat ik me nooit eens meeslepen? Tuurlijk wel. Afgelopen weken is dat ook wel weer voorgekomen.
Opgemerkt en weer één en ander geleerd.

Dus hoe komt handhaven van goed fatsoen tot stand?
Bij de één is dat een intrinsiek gehandhaafde waarde.
De ander moet met de neus op de feiten gedrukt worden en “aangepakt” worden om ervoor te zorgen dat men gemotiveerd raakt te streven naar goed fatsoen.
Neem de zwembadterroristjes, ze zijn van Marokkaanse afkomst. Binnen de Marokkaanse gemeenschap hoeven zij dergelijk gedrag niet neer te zetten. Dat wordt namelijk gelijk met harde hand afgestraft. Een draai om de oren of een schop onder de kont kan men zich makkelijk voorstellen. Dat was ook de methode die tot voor de jaren '90 gewoon onder de Nederlandse bevolking werd gehandhaafd. Toen was er niemand die n.a.v. dergelijke handelingen bij de politie ging klikken.
Hoe fijn het ook zou zijn om alles met praten op te lossen, er zijn mensen die niet luisteren willen. En het spreekwoord luidt niet voor niets “wie niet luisteren wil, moet maar voelen”.
Nederlanders leven in verdeeldheid met elkaar. Daarvan maken deze zwembadterroristjes en dorpsterroristjes flink gebruik. Zij zijn verenigd. En zij hebben geen eerbied voor de gemiddelde Nederlander.
Vrouwen merken dat door ongewenste en ongepaste aanrakingen van deze *^%&%$&.
Mannen merken dat d.m.v. de plotselinge, uit het niets komende aanvallen bij langslopen.
Nederlandse mannen zijn, in hun ogen maar velen ook in mijn ogen, slappe lullen.
Vandaar het gebrek aan respect onder de 3de generatie Marokkaanse jongeren voor het Nederlandse volk.
Hoewel ik op zich niet veel met geweld opheb, begrijp zelfs ik dat de verdediging van lijf en leden tegen dit soort onkruid met woorden nooit het gewenste effect zal hebben.
Hier is simpelweg maar 1 remedie; Kaaskoppen en medestanders verzamel u om het lijf en de leden van uw vrouwen en zwakkeren te verdedigen!

We weten allemaal dat het politiekorps zich verre van orde handhavend gedraagt. Hun taak is beschuldigen en daartoe bewijzen zoeken (en tegenbewijzen negeren) of fabriceren van bewijzen. Tenzij er van hogerhand andersom aangegeven wordt zoals bv. in de zaak Demmink of waar het positieve discriminatie betreft.
De overheid heeft een bedrijfscultuur van bedrog en misleiding omdat zij in dienst staan van de Bilderberggroep (BBG)
Die durft te beweren dat het koningshuis enkel een representatieve functie heeft en geen invloed op de politiek, is ofwel stekeblind of leeft met waanideeën.
De eerst volgende die een dergelijke naïeve uit doet krijgt de volle lading van me.
“Duik jij maar eens even in het reilen en zeilen van de BBG en dan praten we verder.”
Naderhand zul je precies snappen waarom de politici na de verkiezingen een heel ander toontje zingen en een heel ander beleid uitstippelen.
Onwelgevallige referenda uitslagen leidde dan tot het afschaffen van de referendum wetgeving.
Het volgende referendum zou ongetwijfeld met het klimaatbeleid te maken hebben gehad. En de 30% goed geïnformeerde bevolkingsleden zouden massaal tegen dit beleid hebben gestemd in een referendum. Dit beleid belast de bevolking en verrijkt te rijken.
Als klap op de vuurpijl zal het geen enkele invloed hebben op het proces van klimaatverandering.

De keuze is aan u, aan ieder individu, om zelfstandig en gezamenlijk de verandering in te zetten.
Als niet voor uzelf, dan toch voor uw nageslacht.
Kies voor #waarheidsgetrouw.
Kies voor #zelfbeschikking.
Kies voor #integriteit.
Kies voor #vrijheid.
Kies voor #zelfverdediging.
Kies voor #saamhorigheid.
Kies voor #zelfontwikkeling (en dus voor deprogrammeren)

Of houd in stand wat gaande is. Aan u de keuze.


Peace, love and Understanding.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

  17 oktober 2022 Nou het is me het jaartje wel in huize Neutraal.  Zo heb je 3 gezonde katten en een minder gezond kattenvrouwtje. En...