donderdag 11 juli 2019

Op een rijtje zetten van alle indrukken


11 juli 2019




Dat is waarmee ik 20 jaar geleden begonnen ben.
Geen gedachte staat als een mening.
Geen beoordeling als een oordeel.
Ik bekijk de vele issues die in de maatschappij spelen vanuit de ogen van een kind. Weliswaar een kind met meer levenservaringen dan de meeste mensen in hun hele levensloop opdoen, waardoor er een kritische kijk ontstaan is naar mijn medemens.
Geen haat is het dat mij drijft.
Heel andere emoties geven sturing aan mijn woorden.
En ja, soms is er waarachtig minachting voor de kortzichtigheid van mijn medemens.
Ook kan ik opstuiven over de oneerlijkheid waarmee discussies worden gevoerd.
Het gebrek aan respect waarmee men tot elkaar staat komt me m'n keel uit.

Niet geslachten zijn vloeibaar.
Gedachten zijn vloeibaar.
De hele geslachtsdiscussie wordt op heel wankele gronden gevoerd, bv.
Net als de hele vaccindiscussie van de pro's op drijfzand berust.
En breek me de bek niet open over de migratiediscussie of de terreurmarokkaantjes.
Elke discussie is vervuild door de wijze waarop deze gevoerd wordt. Niet naar oplossingen zoekend met elkaar maar elkaar bestrijdend.
Dom, dom, dom.
Zij die excuses zouden moeten aanbieden voelen zich er te goed voor.
En het maakt niet uit hoe fout ze zitten en dat de meesten zelf heel goed weten waar zij zelf de fout in gegaan zijn.
Het is een kwestie van mentaliteit.
Alles draait om mentaliteit.
Waar ruzie enkel de functie heeft tot uiting brengen van het verschil in positie en er een weg is om oplossing van conflicten te komen middels het overdenken van elkaars positie, daar is tegenwoordig alleen de mening vasthouden van belang. Het is werkelijk een achteruitgang in de ontwikkeling der mensheid.

Neem even een onderwerp als de klimaatdiscussie.
Ieder die klimaatverandering ontkent is dom. Da's een feit.
Deze mensen zouden zich moeten verdiepen in de kennis die de klimaat- en aanverwante wetenschap heeft vergaard. (mijn advies; blijf weg van de IPCC rapportages)
Ik begon afgelopen winter met de dwaze Al Gore. Alles wat hij zei in zijn video heb ik nagetrokken en het meeste is gewoonweg onwaar of hij gebruikt onderzoeken manipulatief voor zijn eigen verrotte agenda. Ik heb een hele waslijst aan artikelen opgeslagen zowel van wetenschappers als journalisten en bloggers.
Onderweg kwam ik de video The Global Warming Swindle tegen waarin vele wetenschappers het woord doen. Natuurlijk zijn er nog steeds mensen die eerst op het internet zoeken naar redenen om deze video niet te bekijken en dan is wikipedia heel behulpzaam. Dat zijn dan mensen die zich laten leiden door wat anderen zeggen en als wat die anderen zeggen hun “eigen” mening reflecteert geloven zij wat er geschreven staat.
Er zijn bv heel andere redenen waarom het lijkt dat de zeespiegel 1,9cm in ca. 100 jaar tijd gestegen is voor de Nederlandse kust. De zeebodem is in beweging bv.
Er zijn vele processen gaande waardoor de temperatuur stijgt, en die stijging aan CO2 toeschrijven is niet alleen een grove leugen, maar ook de boel omdraaien. Aangezien de temperatuur eerst stijgt en daarna de CO2 loskomt, is het hele klimaatbeleid op valse gronden gebaseerd. Het is een zwendel om de burger geld uit de zak te kloppen. Zo simpel.
Gezien de lobbyisten zal dit wel baantjes opleveren voor de politici wanneer hun termijn erop zit.

Angst is een slechte raadgever. En onze maatschappij is angstgebaseerd.
Da's ook de reden dat van grote demonstraties geen sprake meer is in ons land.
Waarom ik zelf geen demonstratie zal opzetten of erin mee zal lopen?
Ik heb niets te winnen of te verliezen in dit gevecht.
Geen nageslacht geproduceerd he.
En of dat nu is omdat er een grote mensenpiemel in mijn kinderlichaampje geduwd is of omdat vaccins met een sterilisatiemiddel besmet zijn geweest of gewoon omdat ik van nature niet gemakkelijk zwanger word, laat ik maar in het midden.
Feit is dat ik blij ben dat ik die strijd niet hoef te voeren.
Zou ik namelijk wel kinderen gehad hebben dan zou ik het als mijn verantwoordelijkheid zien om te strijden voor hun toekomst. Nu kan het me weinig boeien hoe de toekomst van andermans nageslacht eruit zal zien.
Ja, mijn medemens heeft mijn onverschilligheid geactiveerd door de eigen onverschilligheid bij voortduring te leggen op mijn persoon.
Actie → reactie.

Mensen roepen veel maar menen maar weinig van wat zijzelf roepen als het “jezelf zijn” betreft. Eigenlijk geldt dat alleen voor henzelf terwijl de meesten, veruit de meesten reageren vanuit de training (conditionering) die zij vanaf jongs af aan ondergaan hebben. De tunnelvisies zijn talrijk, de vrijdenkers veruit in de minderheid.
Nu zijn er een handjevol mensen die denken dat zij via twitter mensen “wakker” kunnen maken. En voor elk wetenschappelijk bewijs is er wel een wetenschappelijk tegenargument. Voor elk argument dat mensen gelijk zijn zijn legio situaties waaruit blijkt dat het een mooi ideaal is, maar niet realistisch.
Jarenlang heb ik gespeeld met de gedachte dat mensen dan toch wel gelijkwaardig zijn. Maar ook die gedachte heb ik laten schieten. Dat zou namelijk impliceren dat mensen met gelijke waardigheid tot elkaar staan maar wat ik waarneem zo om me heen is waardigheid ver te zoeken.
De één heeft een nog hoger voetstuk gebouwd dan de ander.
En dan is er nog de vete over het patriarch.
Terugkijken in het matriarch is bijna niet mogelijk. Alles wat ik of een ander daarover denkt is pure fantasie vanuit de hoop dat vrouwen een waardiger maatschappij zouden hanteren. En dat is allang niet meer het geval na alle eeuwen van het onderdrukken van vrouwen. En heren, hier kunnen jullie niet omheen. Vanaf de eerste geschriften die de mannen schreven zijn daartoe de aanwijzingen.
Dominantie is een mooie eigenschap als het gepaard gaat met wijsheid en rede.
Nu kan het aan mijn levensloop liggen maar ik ben zelden mensen tegengekomen die met wijsheid en rede door het leven gaan.
Dat kan aan de tijdgeest liggen, het kan ook inherent zijn aan menselijk functioneren.
Van nature denk ik dat mensen eerder samenwerkende zijn dan competitief.
In de huidige tijdgeest draait echter alles om concurrentie en competitie.
En dat alles voor een alsmaar groeiende economie waaraan men niet wil dat er een eind aan komt. Irrealistisch besturen noem ik dat.
De werkelijke groei die de mensheid zou moeten willen nastreven is persoonlijke groei. Groei in kennis, in vaardigheden, in omgangsvormen.
Gezien waar de mensheid nu zit in de ontwikkeling is daar nog wel enige eeuwen vooruitgang te boeken.
Ook met het ontdekken hoe het Aardse klimaat werkt en welke invloeden er meespelen, daarmee kunnen we nog enige eeuwen vooruit.
Maar welk deuntje ik ook zing, het deuntje van mijn medemens blijft hoogdravend de “eigen” mening zingen.
En ik moet uitkijken dat ik niet steeds opnieuw in mijn conditionering van argumenteren verval.
Laat maar aanlullen, dat zou mijn instelling moeten zijn. Da's de instelling van mijn medemens, dus die instelling ga ik niet overnemen.
Stilstand is achteruitgang. Dat zei een ex ooit tegen me.
En Mijn God, wat staat de mensheid stil ondanks dat ze zelf het idee hebben vooruitgang te boeken. Want kijk eens wat de mensheid heeft bereikt. De natuur slopen en gebouwen neerzetten. Ja, het is echt iets om trots op te zijn.
En nu de druppel op de gloeiende plaat in gedachten nemen, ik kan er alweer een paar horen praten, Ja maar.... er zijn ook mensen die juist heel pro natuur bezig zijn.
Tsssssssss
Verdampt.
Elke overwinning die zij behaald hebben is inmiddels achterhaald of zal snel achterhaald zijn.
En ik begrijp het, de gedachte dat natuurliefhebbers- en activisten zo af en toe iets bereiken sust de gemoedsrust van velen. En teruggrijpen op die kleine overwinningen die later weer teniet gedaan worden daarmee wordt die gemoedsrust behouden.
Weten jullie dat er ca. 10% van Nederland natuurgebied is?
Die ongeremde bevolkingsgroei door migranten zal ervoor gaan zorgen dat dit percentage verminderd. Ik voorspel het jullie.
Ook meer asfalt zal daaraan een bijdrage leveren.
Maar dat maakt op zich niet uit, we kunnen zonder natuur.
Natuur is feitelijk nutteloos. sarcasmemodus uit

Wat me dan brengt bij de EU en de roekeloosheid van de mensen die daar beleid maken.
Ondanks dat Europa 1 continent is, bestaat er niet zoiets als DE Europese cultuur.
In Rusland zouden ze wel raad weten met de islamitische zwembadterroristen bv. Daar wordt geen mens opgepakt omdat ze zo'n minachtende idioot een paar fikse klappen voor hun bek hebben gegeven.
En zo zijn er wel meer oostelijk gelegen landen waar het gedrag van die minachtende zwembadterroristjes per direct afgestraft wordt. “Wij” Nederlanders zijn slappelingen. Hier voert men actie op sm zodat men zich beter kan voelen over zichzelf.
En ondanks dat velen tegen de overheid zijn, roepen diezelfde types dat de overheid dit vnl. Marokkaans terreurprobleempje dient op te lossen. Net als men trouwens de strafmaat van Afrikaanse migranten die verkrachten en moorden veel te laag vindt.
Nu ben ik voor diversiteit hoewel mijn diversiteit van heel ander orde is dan de diversiteit die men hedendaags nastreeft. Het is cosmetische diversiteit waartegen ik ben.
Nederland hoeft niet met uiterlijke schijn gevuld te worden in kleur.
De kleur van de mens zit 'm in de diverse karakters en hoe deze tot ontwikkeling te brengen.
Enerzijds met goed fatsoen, wat dat ook precies zijn/worden mag. En anderzijds door het potentieel tot ontwikkeling laten komen van ieder individu. En daarop is onze huidige maatschappij niet afgestemd.
Educatie is afgestemd op kuddekennis ontwikkelen. Een kuddekennis die ook nog eens is gevuld met halve waarheden en pure leugens.
Niets is op de persoon afgestemd. Volgens velen zou dat ook niet kunnen in klassikaal verband. Persoonlijk denk ik dat het heel goed mogelijk is om educatie in klassikaal verband af te stemmen op de verschillende persoonlijkheden.
Het is een kwestie van anders les gaan geven.
Toewerken naar steeds meer zelfwerkzaamheid, eerder dan nu het geval is.
En goed gebruik leren maken van het internet.
Want zoveel onwaarheden als er op het internet te vinden zijn, zo zijn er ook vele waarheden op het internet te vinden.
Zoals verschillende kinderen verschillende interesse willen kunnen ontwikkelen, zo is diversiteit daarin tot stand te brengen.
Leerkrachten zouden met goed ontwikkelde mensenkennis daarop dan leerdoelen kunnen afstemmen.
Hoewel er kinderen zijn die zelf al een lesplan in gedachten hebben, zoals ik had.
Ik heb school alleen maar doorlopen omdat het moest, niet omdat mijn interesse in de lesstof werd gewekt noch omdat de leerkrachten zo boeiend waren.
Ik heb mijn tijd afgewacht en ben toen mijn eigen lesplan gaan volgen. Het was een lesplan dat mijn ziel al geheel ontwikkelt had.
In het kort komt het hierop neer; leer de zin van de onzin en het kaf van het koren scheiden.
En leer onder woorden brengen wat je geleerd hebt.
Terug naar de EU-commissieleden; het mankeert dus aan fundamentele zelfkennis bij die gasten, net als de rest van de bevolking daarin gebrekkig is ontwikkelt.
De wereldleiders zijn simpelweg een afspiegeling van de rest van de bevolkingen, op een enkele uitzondering na. Maar zelfs die uitzonderingen hebben zo hun gebreken in zelfontwikkeling.
En dat kan ook niet anders. In de ontwikkeling der mensheid is al eeuwen sprake van propaganda en manipulatie en zelfs met harde hand afdwingen van bepaalde levensovertuigingen.
Men heeft spirituele ontwikkeling geprobeerd uit te roeien, en bij velen is die conditionering goed geslaagd. Nieuwe religie; wetenschap.
Persoonlijke ervaringen en proefondervindelijk wijzer worden doen niet meer ter zake.
Tja, ik schijn maar niet bij die EU te kunnen blijven.
Heeft iets te maken met dat deze mensen niet het echte probleem zijn, denk ik.
Het echte probleem ligt bij het volk zelf.
Naar boven kijken voor leiding i.p.v. zelf de leiding over het eigen leven terugnemen.
Aangezien die controle aan ieder mens bij geboorte gegeven is, is dat dus een terugnemen wat gestolen is. Of wat men zich heeft laten ontnemen.

Voorzien in levensbehoeften, dat is het uitgangspunt van dierlijk leven.
De rest is allemaal optioneel.
Geld is 1 manier om te “verdelen”.
Een andere manier is met elkaar werken om elkaar te voorzien in de levensbehoeften.
Nu dwalen mijn gedachten af naar het tot stand brengen van een Resource Based Economy met een Social Direct Democracy. En hoewel de ideeën aan het vormen zijn, zijn mijn gedachten niet zover dat ik deze onder woorden kan brengen. Er spelen teveel factoren mee, teveel verschillende persoonlijkheden met ieder eigen wensen en gedachten, interesses en verlangens. En de meeste van jullie hebben hierover nog niet eens gehoord of serieus jullie gedachten laten gaan.
Dus mijn geraaskal voor vandaag komt hiermee ten einde.
Gelukkig maar … nietwaar?

Peace, love and Understanding.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

  17 oktober 2022 Nou het is me het jaartje wel in huize Neutraal.  Zo heb je 3 gezonde katten en een minder gezond kattenvrouwtje. En...