woensdag 4 september 2019

Links, rechts, middendoor





4 september 2019
Stank voor dank

Van kind af aan heb ik een sterk gevoel voor wat rechtvaardig is en wat onrechtvaardig is. Volgens mijn opvoeders moest ik maar aannemen dat onrechtvaardig is wat het is en er verder niet over zaniken.
Ik kan de keren niet tellen dat ik hevig verontwaardigd was.
En ook hedendaags is die verontwaardiging nog dagelijks aanwezig.
De laatste dagen komt Pia Dijkstra weer met een heel slim, doordacht en fantastisch voorstel. Laten we de bevolking verjongen door de ouderen vast op te ruimen, dat scheelt in de kosten.
Maakt niet uit dat de ouderen van nu meegeholpen hebben om deze kenniseconomie op te zetten en Nederland te laten floreren. Zij verdienen niet ons respect, zij moeten altruïstisch zichzelf opruimen zodat er woonruimte en werkgelegenheid vrij komt voor de te importeren bevolking. Want het gaat niet om de Nederlanders die hier hun wortels diep in de grond hebben. En het gaat ook niet om de goed geintegreerde allochtoon die net zo hard meegeholpen heeft Nederland te maken tot wat het tot een jaar of 10 geleden was.
Als oudere moet je je teveel voelen.
En waarom ruimen we ook niet prefentief alle arbeidsongeschikte gewoon op?
Uiteindelijk vreten die ook alleen maar gratis van de pot mee en dragen in het geheel niets bij aan de maatschappij.
Schril contrast is dan weer dat mensen die met een zwaar lichamelijke- en verstandelijke handicap geboren en bedlegerig zijn, niet meegewogen worden als nutteloze vreters.
Maar da's dan mijn kanttekening en kritiekpuntje, want als je 't over echt nutteloze vreters hebt, dan is het die groep wel.
Daarover mag je natuurlijk niet denken zoals ik dat net beschreven heb. Dus kom maar op, maak me maar uit voor 't ergste beest dat er op Aarde rondloopt. Blijf ondertussen gewoon die mensen aanvallen die kunnen en willen werken maar door omstandigheden, of zelfs maatschappelijke kapitalistische structuur, dat niet kunnen e/o hun dat recht ontzegd wordt.
Projectiegedrag

Laten we vooral niet realistisch zijn en de migratiestroom een halt toe roepen. Dat kan niet namelijk.
Dat kan niet?!
Volgens de kartelpartijen kan dat niet.
Nu loop ik al mijn hele leven op tegen mensen die roepen dat dingen niet kunnen of niet mogelijk zijn, dus het verbaasd me niets dat ook hier beweerd wordt “dat kan niet”.
Mijn moeder zei tegen mij wel altijd dat “het kan niet” op het kerkhof ligt en “wil niet” daarnaast ligt.
Maar dat was dan alleen als ik iets niet wilde of kon. Als zij vond dat iets niet kon dan gold dit gezegde niet.
En ik stel dat dit bij D66, het CDA, CU en de VVD ook zo is.
De VVD doet me ook al aan mijn moeder denken. Die moeder van mij kon je wel kritiek geven maar ze sloot haar oren ervoor en deed gewoon wat ze zelf wilde. Ondertussen moest je haar kritiek je laten welgevallen.
Da's zo'n beetje ook wat de VVD doet. Wel kritiek leveren op anderen, maar kritiek ontvangen en alle deuren gaan op slot.
Terwijl de politici in de jaren '80 en '90 nog riepen dat praten helpt om tot oplossingen te komen, daar is het nu een geheel eenzijdige communicatie en alle tegengeluiden worden gesmoord met censuur, bestempelen en valse beschuldigingen.
Mijn moeder zei ook altijd dat ik de waarheid moest spreken. Nu heb ik daar van nature niet zoveel problemen mee, maar zij helaas wel. Da's zoiets als een ander advies geven dat op jezelf van toepassing is maar daaraan geen erkenning geven.
Ook hier is er weer een treffende vergelijking met de VVD. Zegt Rutte dat integriteit bij de partij hoog in het vaandel staat, toch zijn er al zo'n 20 integriteitsschandalen naar voren gekomen in de afgelopen 10 jaar. Om ervoor de zorgen dat dit niet geheel doordringt tot het bewustzijn van de bevolking creëert men dan een afleiding. Men wijst steevast in de richting van het FVD sinds hun opkomst waar het integriteit betreft. En ook de PVV heeft die eer al sinds hun oprichting.
Mijn moeder deed dat ook. Mijn vader en onze oude buurvrouw waren de foute mensen, niet zij, terwijl het toch zij was die vreemdging en haar kinderen voorloog.
Nu beweer ik niet dat integriteit bij de PVV en FVD absoluut en zonder uitzondering navolging krijgt, ik moet dat eerst nog maar zien. Zien is geloven in mijn geval, dalt ligt dus niet zozeer aan hen maar aan mijn levenservaringen. Ik bekijk een ieder persoonlijk en niemand reken ik tot een groep, ondanks dat mensen zich bij een groep aansluiten.
Doch wanneer ik bezie dat achterbakse mensen een groep vormen, dan kan ik niet anders dan allen over 1 kam scheren ondanks dat er misschien koren zit tussen het kaf. En deze coalitie bestaat uit zeer achterbakse politici die hun land ten gronde richten om redenen die hun bekend zijn maar waarnaar het volk moet raden. Hoewel er aanwijzingen zijn dat zij beleid uitvoeren dat lang geleden door het koningshuis is uitgestippeld.
Rechts is 't slechts

Daarentegen, en ik zeg niets over de integriteit van deze mensen aangezien de meeste zich nog maar moeten bewijzen daarin, is er een zelfreinigend systeem gaande binnen de FVD. Volgens de berichten heeft Henk Otten zich vergrepen aan de kasgelden en is de registratie van het financiële verkeer niet naar behoren door hem uitgevoerd.
Volgens Henk is dat allemaal lariekoek en is Thierry gewoon een dictator die geen tegenspraak duld en Henk aan het zwartmaken is. Wie de boel een beetje gevolgd heeft weet dat Henk de ene na de andere tweet eruit gooit en in elk praatprogramma of krantje dat hem aan het woord laat, zijn gal aan 't spuien is. Aan de kant van het FVD komt er weinig meer naar buiten dan in eerste instantie naar buiten gebracht is.
Kaf van het koren scheidend gingen er een paar partijleden mee met Henk die nu op zoek is naar een fractievoorzitster. Ja, want het gaat niet om wie de beste kwaliteit heeft maar om welke geslachtsdelen de nieuwe fractievoorzittter heeft.
Weliswaar zijn er wat mensen afgehaakt om deze perikelen, maar afgelopen maandag zat in Zaandam de zaal toch helemaal vol mensen die de partij nog steeds steunen.
Persoonlijk ben ik voor hun partijprogramma en toch stem ik komende verkiezingen anders. Niet omdat ik het vertrouwen in de partij verloren ben maar om een aantal andere redenen.
De PVV loopt al heel wat jaren mee en wordt steevast neergezet als extreem rechts. Deze partij ziet, net als Pim Fortuyn zag, de bui al jaren hangen. En wat er nu gaande is in het land is daarvan het bewijs. De vele steekpartijen en verkrachtignen zijn voor 't eerst in de Nederlandse geschiedenis zo veelvuldig. Daarvoor hoeft niemand de statistieken van het CBS af te wachten. Een maandje of 2 op twitter en je ziet alle berichten voorbij komen van de steekincidenten door het hele land. Ondanks dat islamieten individueel of per groep vredelievende keuzes maakt, is er maar 1 koran met vele teksten die oproepen tot haat- en geweld, verkrachting en ongelijkwaardigheid. Zie mijn 2 eerdere blogs over islam. En hoewel de PVV al sinds jaar en dag wordt neergezet als een one-issue-partij, zijn er meerdere punten, die zij op hun website aangeven, nastreven.
Allereerst een NEXIT, hoewel dit op punt 2 staat, ben ik bang dat er eerst een NEXIT moet zijn waarna we kunnen gaan beginnen met het de-islamiseren van Nederland. Daar ben ik absoluut voorstander van. Gewoon eruit, zonder deal of ander gezeik. Wegwezen bij die club ondemocratische, irrealistische en geldgraaiende idioten.
Daarnaast streeft de PVV naar het invoeren van de directe democratie. Dit streven komt overeen met het streven van het FVD om het referendum opnieuw in te voeren.
Puntje 4 op de agenda van de PVV geeft aan dat het eigen risico voor zorg gelijk moet worden afgeschaft. Ik zou willen beweren dat ik dat nog niet ver genoeg vind gaan maar op dit punt ben ik dan ook iets linkser ingesteld. Ik denk dat het verstandig is om die privatisering terug te draaien en de zorgpremie weer te laten vallen onder de vleugels van de overheid.
De huurverlaging, daar zal geen huurder wat tegenin brengen denk ik.
AOW terug naar 65 jr. en pensioenen wel indexeren. Geen idee wat dat betekent, maar ik heb me daarin dan ook niet verdiept.
Dan wat idioteri afschaffen zoals windmolen subsidies, kunst en ontwikkelingshulp alsmede omroep- en innovatiesubsidies. Met een paar punten van deze ben ik het eens, en tot die andere punten heb ik wel wat tegenwerpingen. Maar een partijprogramma zal nooit helemaal naar eigen wens zijn. Zeker niet als je op bepaalde gebieden iets meer links ingesteld bent en je voor een rechts gedoriënteerde partij gaat.
Ook het terugdraaien van bezuinigingen in de zorg staat op de agenda van de PVV.
Defensie en politie zullen dan extra geld krijgen om ervoor te zorgen dat de veiligheid in ons land hersteld kan worden.
Lagere inkomensbelasting is altijd zeer welkom.
En gezien zo ongeveer iedere Nederlander wel een auto ter beschikking heeft of zou willen hebben is het heel fijn dat de PVV de wegenbelasting met de helft wil verlagen.
Dus zeg tegen mij niet dat de PVV een one-issue-partij is, want dan heb je blijkbaar niet gelezen wat er op dat ene A-4tje staat. Het is luid en duidelijk en behoeft helemaal geen verdere uitleg als het maar ten uitvoer gebracht wordt.
Het mooie van deze 2 partijen is dat zij overeenkomstige agendapunten hebben en ik denk dat Geert Wilders het helemaal geen probleem vind om de kartelpartijen te bestrijden, dat FVD een wet bescherming Nederlandse waarden wil invoeren, of een gekozen president wil.
Dus of je nu op FVD of PVV stemt, het zal mij worst wezen als je maar op 1 van deze 2 partijen stemt in maart 2021.
Grote kans dat deze 2 slechtste partijen het beste met Nederland en haar bevolking voorhebben.
Misleidende berichtgeving door de msm

Zo lang als ik me heugen kan stem ik strategisch. Dat noemt men dan een zwevende kiezer. Zweven doe ik echter niet. Ik kijk naar het partijprogramma en met de komst van het internet is dat gemakkelijker vergelijken geworden.
Wat is belangrijk, wat heeft Nederland nodig?
Welke groepen worden ondergesneeuwd en welke waarden vertegenwoordig een partij?
Dit soort vragen stel ik mezelf aan de hand van de vele nieuwsberichten. Ik richt me op zowel msm als alternatieve media om mijn gedachten op te maken. En natuurlijk, waar mogelijk, luister ik naar de partijleden zelf.
Steeds opnieuw blijkt dat de alternatieve media veel eerder met de waarheid komt dan de msm. Zo wisten Alternatieve media ons al enkele jaren geleden te vertellen dat de VS en Frankrijk zich met de smerige oorlog van Saoedi Arabië tegen de Yeminitische bevolking bezig houden.
De IPCC was al jaren geleden door de mand gevallen en ook dat werd opgetekend door de Alternatieve media. Evenals dat vele klimaatwetenschappers zelf maar een website gestart zijn om hun stem te laten horen aan het publiek. Klimaatverandering is geen probleem wanneer de mensheid adaptieve maatregelen neemt.
De vaccinindustrie laat onderzoeken na en verketteren onderzoeken die onwelgevallig zijn. Toch blijft het RIVM beweren dat vaccins veilig zijn ondanks dat data ontbreekt en uit zelfstandige studies blijkt (met aangegeven beperkingen) dat er redenen te over zijn om grootschalig en langdurig onderzoek te doen naar de veiligheid van vaccins. Zowel de CDC in de VS als het RIVM laat stuctureel na om dit onderzoek op te zetten en de veiligheid naar behoren te testen. Vaccinveiligheidstudies opereren onder andere regels dan de geneesmiddelenindustrie (en ook daar zeer gebrekkige criteria voor wat men als veilig beschouwd).
Nog eentje dan; De NOS framde Poetin in 2014 en stelde dat een Britse journalist werd genegeerd door de president. Toen ik die beelden zag ben ik gelijk gaan zoeken naar de video waar het hele “drama” getoond werd. Zo bleek mij dat Pr. Poetin zijn tolk niet ter beschikking had en deze even geroepen moest worden. GeenStijl had dit natuurlijk ook door en maakte de deze montage.  (Da's voor eventuele linkse lezers). De rest, midden en rechts, weten dit natuurlijk allemaal al.
Ik kan nog een hele opsomming maken van wat er allemaal niet klopt bij de verschillende disciplines, doch wie het nog niet weet kan hier vele alternatieve media vinden en zelf het licht laten schijnen over waarheid/leugen.

Het is een kwestie van Neutraal gaan staan tot de mediaoutlets en dan na verloop van tijd komt de realiteit vanzelf tot het bewustzijn.
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt 'em wel.
Politieke oriëntatie

Dus ik bekijk vanalles vanuit een Neutraalpunt.
Doe aan hoor/wederhoor.
Poog in m'n overwegingen zo nauwkeurig mogelijk en integer te zijn.
Ik heb zo mijn voorkeuren. Bv het politieke midden met waar nodig neigend naar rechts en waar nodig neigend naar links.
Zo vind ik het belangrijk dat wij ouderen eren. Zij die hard gezwoegd hebben om Nederland op te bouwen in de naoorlogse jaren. En zij die hun best gedaan hebben om hun kinderen zo'n goed mogelijke opvoeding met besef van verantwoordelijkheid mee te geven.
Ik vind het ook belangrijk dat die mensen die arbeidsongeschikt zijn voldoende inkomen hebben om nog iets van hun leven te kunnen maken.
Zo vind ik het belangrijk dat bijstandsmoeders voldoende inkomen hebben om hun kroost, die toch ook deel uitmaken van de toekomst van Nederland, die kansen te bieden die hen tot succes kunnen helpen komen.
En ik vind het belangrijk dat werklozen, meestal ongevraagd werkloos, de tijd krijgen om opnieuw een werkgever die, en werk te vinden dat, bij hen past.
Zo vind ik het ook belangrijk dat ziekenhuizen gered worden en dat banken hun eigen boontjes doppen.
Ik vind het belangrijk dat zorgverzekeringen betaalbaar zijn voor iedereen. Dat is zeker voor de lage en middeninkomens nu niet het geval. Ik kan me nog herinneren dat mijn opvoeders, die een eigen zaak hadden, klaagden over de zorgpremie omdat zij particulier waren. Nu klaagt een veel grotere groep over de hoogte van de zorgpremie en zelf klaag ik ook nog eens over hetgeen wel en niet vergoed wordt. Zo vind ik het niet kunnen dat cosmetische ingrepen, zoals o.a. Neuscorrecties, ooglidcorrecties en geslachtverandering, door een ziektekostenverzekering vergoed wordt. Waarom moet ik, met mijn veel te lage inkomen, betalen voor andermans onvrede? Beweerd men dat het om psychische redenen is, dan stel ik voor dat men de psycholoog opzoekt en zichzelf psychisch rechttrekt. Wie dat niet wil betaalt uit eigen zak de kosten voor de cosmetische veranderingen die men gedaan wil hebben.
Nederland, ik zeg het al heel vaak, is maar een klein land en grote hoeveelheden bevolking toelaten en uitgeprocedeerde migranten (want dat zijn het) in het illegale circuit laten rondhangen in Nederland, is gewoonweg slecht beleid.
Economie, aangezien we een kapitalistisch systeem hebben, is van belang maar wat mij betreft nooit ten koste van hen die niet kunnen meekomen of om verschillende redenen buitengesloten worden van het arbeidsproces.
Dat iedereen voor zichzelf moet kunnen zorgen is in dit systeem helemaal niet realistisch. Alles waaraan geld te verdienen is betreft een zeer beperkt aantal beroepen.
Zo is er nauwelijks geld te verdienen als kunstenaar of filosoof (door de eeuwen heen) en een aantal andere interesses. Toch leveren ook zij bijdrage aan de ontwikkeling van een maatschappij, van een cultuur of normen en waarden.
De verhoudingen lopen wat mij betreft super scheef als we gaan kijken naar de beloningen van de verschillende beroepen.
Maar hey, wie ben ik. Ik ben maar een arbeidsongeschikte die zich nuttig wil maken door over het leven van nu te filosoferen en aan te kaarten wat ik zie dat er allemaal scheef loopt in deze maatschappij.
Dictatuur onder het mom van democratie

De huidige politiek communiceert zoals mijn moeder. Zij dicteerde en elke tegenwerping wierp zij links van zich neer. Als het haar niet lukt om mij de mond te snoeren deelde ze klappen uit. Zonder dat ik dat toen doorhad, raakte zij daarmee mijn minachting.
De frustraties bouwden zich in mij op. Ik leerde mijn bekkie te roeren en raakte haar gevoelige plekken steeds vaker. Wat voor haar dan reden was om nog minder met mij te communiceren.
Later hoorde ik van mensen dat communicatie en vooral, luisteren naar elkaar, van groot belang is om met elkaar in gesprek te kunnen blijven en tot wederzijds begrip en erkenning te kunnen komen.
Dus ik aan de slag daarmee, eerst op facebook en nu op twitter.
Op facebook een aantal jaren terug lukte dat voor geen meter. Of dit nu echt door mij kwam (en het was altijd mijn schuld zoals ook mijn moeder me altijd voorhield) of door de groep waarin ik vertoefde laat ik maar even in het midden.
Wat mij toen opgevallen is dat in de communicatie de meeste mensen voor het eigen gelijk gingen zonder echte argumenten. Zo krijg je van platte Aarde aanhangers altijd te horen dat je zelf onderzoek moet doen. Alsof ik dat niet gedaan had.
Voorstanders van vaccinatie roepen steevast dat de ervaring leert dat vaccins veilig zijn. Dit ondanks de vele, vele verhalen van mensen die de gezondheid van hun kinderen achteruit hebben zien hollen na vaccinatie of zelfs ouders die verhalen dat hun kinderen de dood vonden enkele uren of dagen na vaccinatie. En dat zijn geen incidentjes of anektotes, net als de steekpartijen van tegenwoordig geen incidentjes zijn.
En natuurlijk die klimaathysterici die beweren dat er consensus is onder de wetenschappers dat klimaatverandering een antropogene (door mensen) oorzaak heeft. Wat volslagen lariekoek is natuurlijk. Ten eerste is er helemaal geen consensus. En ten tweede heeft de mens niet of nauwelijks invloed op de klimaatverandering.
In al deze gevallen kun je met vele bewijsstukken aankomen maar ze lezen ze niet eens. Horen, zien en zwijgen en natuurlijk negeren, want het gelijk is aan hun kant zolang zij vinden dat zij in hun gelijk staan.
Ik ben de tel kwijt hoe vaak ik dom genoemd ben gedurende mijn levensloop. Maar wat ik nu echt dom vind is dat je niet met echte argumenten kunt komen en argumenten negeert die met bewijzen ondersteund worden.
Dat vind ik nu dom.
En zo ben ik tot de ontdekking gekomen dat Nederland vol met Stalinnetjes en Leninnetjes zit.
Polarisatie

Het lijkt erop dat de mensen in dit land (waarschijnlijk elders ook) verdeeld zijn in 2 kampen. Niet zozeer links of rechts maar eerder in de zin van irrealistisch en realistisch. Eerder verdeeldheid in geloven in de leugen of aan waarheidsvinding doen.
Het is meer een kwestie van zelfverloochening en zelferkenning.
Waar de ene mens aan zelfreflectie doet, meestal politiek meer rechts georienteerd, daar is in het linkerkamp een zwaar gebrek aan het onder ogen komen van de realiteit.
Dit zie je bijvoorbeeld terug in het verdedigen van de islam of islamkritisch zijn.
En ook in het denken over het migratiebeleid.
Veel van de politiek linksgeoriënteerde mens denkt nog steeds dat dit allemaal vluchtelingen zijn die geholpen moeten worden. Zij denken ook nog steeds dat de nieuwsberichten over “steekincidenten” het niet verdienen dat de rechts georiënteerde mensen gelijk de link met migranten leggen.
Wat de linksgeoriënteerde mens steevast nalaat te doen is natrekken of de msm met een nauwkeurige berichtgeving komt. Zij geloven zo stellig in de beschuldiging dat de alternatieve media met nepnieuws komt, dat zij gewoonweg niet eens controleren welke mediaoutlet in werkelijkheid met nepnieuws komt. Da's in de regel overigens de NOS en vele dagbladen die vroeger gerespecteerd werden.
Zoek je op het internet naar de culturele komaf van een dader, dan is die in de regel gemakkelijk te vinden via andere nieuwsmedia. De scheeuwende linkse mens die beweert dat je niet zomaar moet wijzen naar een bepaalde groep/komaf, zijn zelfs dan niet overtuigd dat het weer een Marokkaan, Syriër of Afghaan o.i.d. betreft.
En natuurlijk heeft het ook niets te maken met de religie van de vrede. Dat kan namelijk niet omdat het de religie van de vrede is.
Als je een aantal verzen van de koran gelezen/gehoord hebt, dan geloof je niet meer zo in het stempel “religie van de vrede”. Dan geloof je ook allang niet meer dat Mohammed de eerste feminist was. En pas op Linda, geen verkeerd woord over de Profeet van de religie van de vrede anders moet je kop eraf.
Super vredelievende houding.
Links zou dan nog zeggen; eigen schuld dikke bult.
En zelfs als ze verrot geschop worden door een paar knulletjes die in een islamitisch gezin zijn opgegroeid, dan nog is het, wat de links georiënteerde mens betreft, maar een incidentje dat ze ongetwijfeld zelf uitgelokt zullen hebben.
Huiselijk geweld

Ik moet zeggen dat ik me ernstig zorgen maak om een deel van de mensen in onze maatschappij.
En ik weet zeker dat ik niet de enige daarin ben.
Sinds ik op twitter zit, heb ik met mensen te maken die rationeel nadenken over vele zaken. Ik merk dat deze mensen voor het overgrote deel meer politiek rechts georienteerd zijn.
Het onverstandige beleid van Den Haag komt me meer en meer m'n strot uit.
Tegelijkertijd besef ik me dat dit beleid is ingegeven door afspraken die het koningshuis decennia geleden heeft gemaakt met islamitische leiders.
Da's dan waarschijnlijk de reden dat de politici roepen dat zij niet bij machte zijn de migratiestroom te stoppen. Zijnde afspraak is afspraak.
Toch worden verkiezingsbeloften verbroken en afspraken ten bate van de bevolking gemaakt, bij de vleet geschonden.
Dat meten met 2 maten....
Het ene zeggen en iets anders doen.
Echt, de Nederlandse regering is een kopie van het huishouden waarin ik ben opgegroeid.
Ook mijn moeder liet gewoon toe dat mijn stiefvader zich vergreep aan haar dochter. En het feit dat mijn broer een dief was zorgde er niet voor dat zij haar beleid/huisregels aanpaste. Zo ook laat de politiek gewoon bestaan dat misbruik en mishandeling onderdeel van onze samenleving blijven en sterker nog, ze doen er zelf lustig aan mee als het hen zo uitkomt of zolang ze ermee wegkomen.
Aan alle Nederlanders, door afkomst of als aangenomen identiteit, vraag ik; hoe lang laat u zich nog bedotten, bedriegen, verkrachten, neermaaien, beknellen, mishandelen?

Peace, love and Understanding.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

  17 oktober 2022 Nou het is me het jaartje wel in huize Neutraal.  Zo heb je 3 gezonde katten en een minder gezond kattenvrouwtje. En...