zondag 8 september 2019

De realiteit ondermijnende waarheid van Chris Aalberts



8 september 2019


Internet zit vol met onfrisse figuren, zowel politiek rechts als links heeft ze in de gelederen, maar als mensen met een eenzijdige, bevooroordeelde en giftige instelling een podium hebben in de msm, dan is dat andere koek.


De aanloop

Ik reageerde op een bericht van @Jaspolitiek  waarin hij aangaf zich kapot geschrokken te zijn. Jasper was op zoek gegaan naar data over migrantenaantallen en kwam erachter dat we al jaren ca. 120.000 migranten importeren.
Hieronder plaatste ik mijn tweet van 6 september jl.:

(Dit is een relatief kort draadje dat de moeite van 't lezen waard is als je deze blog wilt kunnen volgen. En heren, 't heeft geen zin jullie comments daar te verwijderen want dan voer ik hier de screenshots op die ik genomen heb van 't hele draadje.)


Stem
#PVV of #FVD in 2021. Dan gaan de grenzen dicht. Dan worden criminele migranten tot 3de generatie uitgezet. Referendum wordt heringevoerd. Beide deze partijen hebben programma's om NL de regie terug te geven. Alle andere partijen lopen mee met kanniet, wilniet, doeniet


Waarop Robert reageerde met; Welnee, dat van die 3e gen kan helemaal niet. En we willen en doen het ook niet.

Nu ben ik iemand die vragen stelt en dan hoopt op een antwoord dat ook feitelijk juist is. Dat antwoordt kwam helaas niet van Robert maar wel van Jasper. Robert moest schoorvoetend toegeven dat het inderdaad alleen kan als iemand een 2de paspoort heeft.
Net als vele anderen, maakte Robert de grote fout om te denken dat er een plan zou zijn alle 3de generatie migranten, ongeacht hun gewenste bijdrage aan onze maatschappij, het land uit te zetten.
Het is een frame die door linkse journalisten de wereld in geholpen is en hardnekkig blijft hangen bij veel mensen.
Wilders heeft
nooit gezegd dat hij alle arbeidsmigranten en hun nakomelingen terug wil sturen. Hij heeft gezegd dat alle criminele, dubbele paspoorthouders, de Nederlandse nationaliteit moet worden afgenomen en worden uitgezet.
Terecht haalt Robert aan dat hij niet zou willen dat de goede onder de kwade te lijden krijgen. Ik kon hem geruststellen in dat opzicht doch, ik geloof niet dat die boodschap aangekomen is.
Wat hij over FVD en PVV weet is wat Haagse Insider hem voorschotelt.
Mijn indruk van de Haagse Isider berust op een paar berichten die ik heb zien langskomen waarover ik zo mijn twijfels ontwikkelde waar het de betrouwbaarheid van diens informatie betreft. Tweets beginnende met; “De peilingen zijn dramatisch voor Thierry Baudet”, wekken bij mijn steevast gedachten als; “Ja, ja, het zal wel. Dus FVD is in de peilingen wat zetels kwijt geraakt. So What?!”
In dit draadje heb ik een aantal vragen gesteld en een aantal reacties gegeven waarbij ik een slag om m'n arm gehouden heb. Mijn twijfels kan ik niet altijd gelijk hard maken, dus ik doe zelden keiharde uitspraken of aannames spuien.
In dit draadje heb ik wel dit gezegd n.a.v. een tweet van Chris Aalbert die Robert retweette:


Ah, juist. De roddelaars die het mes keer op keer in iemands rug steken, daar luister jij naar, net als de media het klakkeloos overneemt. Als je de speech werkelijk geluisterd hebt, vertel me, wat was de kern van zijn boodschap? 

Roddelende media

Onbewijsbare beschuldigingen uit de 3de hand op twitter gooien of in de media verspreiden, vind ik slechte journalistiek.
Zelfs al zouden er 10 mensen bij FVD zijn weggelopen die allemaal hetzelfde verhaal spuiten over Thierry, dan nog blijft dat hun persoonlijke kijk op de gang van zaken binnen die partij. En hun persoonlijke kijk zegt helemaal niets over de realiteit binnen die partij. Noch staat daarmee vast dat hun oordeel over Thierry's persoonlijkheid op feiten berust. Hun persoonlijke kijk zegt niets over de integriteit van Thierry. Deze mensen kunnen allemaal andere motieven hebben om de mening te zijn toegedaan dan het verhalen van de waarheid.
Denk ik bv. aan afgunst, projectiegedrag of eigen belang.
Tja, ik heb geen vertrouwen in het waarheidsgehalte van mijn medemens.
Daarnaast kan het zijn dat de meelopers met Henk Otten door Henk zijn mening beïnvloed zijn, tijdens het bespreken van Thierry's gedrag tijdens vergaderingen en in de omgang.
En wat ik in dit hele verhaal mis is een deugdelijke bewijslast, door zowel Henk Otten als het FVD.


Chris Aalberts zit er bovenop

Het
mogelijke feit, ik ken Chris zijn handel en wandel niet, dat Chris met z'n neus bovenop de politici zou zitten, zegt helemaal niets over het waarheidsgehalte waarmee Chris verslag doet van wat hij binnen politieke kringen meekrijgt.
En ik vertrouw mensen niet. Dat ligt niet aan de mensen zozeer als wel aan mijn levenservaringen.
Dus trek ik in twijfel wat hij zegt en schrijft.
Da's geen aanval op hem, da's gewoon mijn levenservaring die mij daar heeft gebracht.
Nu is het een feit dat mensen die rechtschapenheid zijn vergeten op te bouwen, zichzelf altijd blootgeven in hun onrechtschapenheid.
En zo ook Chris.





Zoals uit dit screenshot van zijn verwijderde tweet mag blijken framed Chris hier mijn tweet waarin ik, volgens zijn achterbakse manier van denken, mensen als minderwaardige burgers zou neerzetten.
Heel duidelijk heb ik het over migranten die met criminele activiteiten in ons land voor onveiligheid en onrust zorgen.
Dus zijn interpretatie, en fijn dat hij daartoe wel verwijst, geeft eerder inzicht in zijn denken dan dat mijn woorden inhouden wat hij ervan denkt.

Wat Chris niet weet, en ook niet is nagegaan, is dat ik met een aantal islamieten hier op twitter en in mijn persoonlijk leven, een goed contact heb met wederzijdse eerbied en waardering.
Wat Chris zich ook niet beseft is dat ik eigenlijk meer politiek links van 't midden geörienteerd ben en als zwevende kiezer stem op verschillende partijen sinds mijn 18de. Dat kan hij niet weten omdat hij geen onderzoek gedaan heeft naar mijn tweet- en bloggedrag. Noch een gesprek met mij is aangegaan.
Hoeveel waarde moet ik dan hechten aan zijn journalistieke kwaliteiten alsmede zijn mensenkennis en waarheidsgehalte?

In dit screenshot de drogreden waarom hij zijn tweet weggehaald heeft.







Ook hier is mijn tekst niet helemaal duidelijk voor Chris. Aapjes komen altijd uit de mouw is een algemene opmerking die voor heel veel aapjes geldt, het zegt helemaal niets over het aantal tweets dat ik op te voeren heb van Chris of de hoeveelheid frames die ik hem verwijt.


Chris geeft opdracht draadje te controleren op mijn eigen aannames

Waar ik geen enkele aanname, vooroordeel of aanval getweet heb, daar kwam Chris binnenzetten met de felheid van een kat in het nauw.


Lees je eigen aannames even na. Je gaat nu onder negeren. Met anoniempjes discussieer ik niet.

Ik vraag me af of hij zelf het hele draadje wel heeft gelezen.
Niemand beweert dat een artikel van Haagse Insider, door Robert opgevoerd, door Chris geschreven is, toch lijkt het erop dat hij denkt dat dit wel ergens is gesteld. Zie voor deze bewering het einde van 't draadje.
Nu heeft hij mij gemute, dus ik verwacht niet veel conversatie met hem.
Ik denk dat ik daaraan weinig tot niets mis, maar het zou nu heel fideel zijn wanneer hij zich als een rechtgeaard mens in een gesprek begeven zou om wijzer te worden. Hij zou een rechtgeaarde journalist zijn als hij zou pogen om links en rechts te helpen nader tot elkaar te komen De saamhorigheid in Nederland helpen herstellen is alleen niet waar Chris zijn geld mee verdiend.

Maar goed, ook nergens in dat draadje noem ik de naam Rookmaker. Noch beweer ik in dat draadje dat Chris mw. Rookmaker zou kennen. Hij schijnt te denken dat dit wel ergens beweerd wordt.
Ik spreek over ex-FVD-ers die,
mogelijkerwijs, van alles uit hun duim zuigen om de FVD en met name Thierry Baudet, in een kwaad daglicht te zetten.
“Journalisten” als Chris Aalberts voeren deze verhalen dan op als “waarheid” aan hun publiek.
Wat een goede journalist in mijn ogen behoort te doen is het bijvoegen van bewijslast om de beweringen te ondersteunen.
Tegenwoordig schijnt goede journalistiek te bestaan uit; andermans woorden uit verband trekken of aantoonbaar verdraaien en natuurlijk zelf een heel andere bedoeling inkleuren dan een spreker
/auteur onder woorden gebracht heeft.
Chris, en vele media medewerkers met hem, teren op de onderbuikgevoelens van hun medemens.
Dramatische koppen, misleidende koppen, opruiende koppen sieren boven vele artikelen in de diverse bladen alsmede dat tweets op een dergelijke manier opgesteld zijn.
Bij mij wekt dat het onderbuik gevoel op om me vooral terughoudend op te stellen naar de inhoud van deze artikelen en tweets.
Maar ja, ik ben toch een vreemde eend in de Nederlandse bijt. 


Chris praat ook niet met anoniempjes

Deze drogreden voeren wel meer mensen op die hun gelijk willen halen maar beseffen dat zij te maken hebben met iemand die zij niet aankunnen.
Wat dan wellicht de werkelijke reden is dat Chris zijn frametweet weggehaald heeft. Voor hem dan weer jammer dat ik deze wel in mijn meldingen terugvond en daarvan screenshots gemaakt heb.

Mijn vermeende anonimiteit is zo anoniem niet als Chris denkt. Maar ja, hij doet ook geen onderzoek naar mensen. Hij komt met beschuldigingen, frames en drogredenen.
Linda Neutraal is inmiddels al 12 jaar het pseudoniem dat ik voer. Ik hoef namelijk niet zo in de schijnwerpers te staan met mijn lijf en leden noch heeft mijn familie iets te maken met mijn persoonlijke (internet)gedrag.
En gezien de vele onrechtschapen lui die op het internet rondhangen, is het niet verstandig om met naam én familienaam op het internet te hangen.
Gezien het feit dat ik, in de regel, veel onwelgevallige uitspraken en voorkeuren heb, kijk ik even naar het PVV-meisje Els en wat het uitschot in onze maatschappij haar en haar familie geflikt heeft.
Dat uitschot zit ook rechts, dus er zullen ook bij links slachtoffers gevallen zijn.
Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid.

Van het discussiëren ben ik in de regel überhaupt niet.
Ik ben meer van bespreken en converseren.
De PVV heeft altijd gezegd dat, als zij verkozen worden, de criminele dubbele paspoorthouders het Nederlands burgerschap afgenomen wordt en zij teruggestuurd worden naar het land waar hun familiewortels liggen.
Zo ook geldt dat voor de uitgeprocedeerde migranten die nu illegaal door ons land zwerven en in Amsterdam het ene na het andere pand kraken.
Ook heeft Geert Wilders aangegeven dat hij alle moskeeën wil sluiten, en een verbod op de koran wil zoals er ook een verbod ligt op “Mein Kampf”.
Nederland heeft nooit een islamitische cultuur gehad en dat moeten we ook niet willen, is ook een uitspraak van Geert, waaraan hij toevoegd dat we hier sinds eeuwen een christelijk/joodse cultuur voeren.
Ik ben me rotgeschrokken wat die “religie van de vrede” allemaal aan haat propageert. 


Politieke voorkeur

En hoe verenig je dan je politiek links georiënteerde instelling met de PVV Linda?
Zou een goede vraag zijn want dit keer zal ik op de PVV stemmen, en de kandidaat waarop ik ga stemmen moet ik nog even bekijken. Gelukkig heb ik daar nog 15 maanden de tijd voor.

Hoe komt Chris erbij dat ik een FVD-stemmer ben?
Da's simpel. Ik tweet namelijk beide partijen.
En de laatste tweets betroffen toevallig het FVD.
Dus so much voor een gedegen indruk opdoen over je medemens hey Chris.
Ik steek een duim vol sarcasme naar je op man.
Het feit dat er een hele groep Nederlanders rondloopt met een soortgelijke mentaliteit en bevooroordeelheid als Chris laat zien in een paar korte reacties, geeft te denken hoe het gesteld is met de rationele ontwikkeling van mijn medemens.
Zoals gezegd is mijn politieke voorkeur eigenlijk richting links.
Echter is links zo doorgeslagen dat je hun houding irrationeel kunt noemen.
Welke homo gaat islam promoten als hij weet dat zijn homofilie wordt gehaat door vele moslims. Moslims die de koran als het eeuwige woord van God beschouwen haten homo's. Ook haten ze ongelovigen zoals ik en vrouwen, en joden, en christenen, en boeddhisten en alle levensovertuigingen eigenlijk die niet islam zijn. Daarnaast is voor hun de Sharia de enige wetgeving die geldt, tenzij ze zelf voordeel hebben bij een seculiere wetgeving.
Voor veel islamieten is islam de enige weg en daarbij moet iedereen zich neerleggen en zich er ondergeschikt aan hen maken. En het is schokkend te zien dat er heel veel mensen zijn, zoals die PvdA-homo (ben z'n naam kwijt) die in een regenboogboerka bij de Pride aanwezig was.
Omdat ik van die mentaliteit, die door aardig wat moslims uitgedragen wordt, geschrokken ben, ben ik geswitched van links georiënteerd naar rechts georiënteerd.
Nu ik aan die kant van het spectrum zit begint het me te dagen dat er met rechts veel betere gesprekken te voeren zijn dan met links.
Rechts blijkt meer geïnteresseerd in gesprekken voeren en elkaar's standpunten te begrijpen. Men voert de gesprekken veel vaker goed beargumenteerd en respectvol (subjectief). Ook lijkt rechts veel beter in het aandragen van objectieve bewijslast. Zo komt rechts veel vaker aanzetten met op aantoonbaar juiste feiten gebaseerde artikelen of onderzoeken en statistieken.
Wanneer zij van links iets aangedragen krijgen nemen zij veel vaker de tijd hetgeen aangedragen is te bekijken, en komen dan met goede argumenten waarom hetgeen in het artikel vermeld niet klopt. Vaak ondersteund men dat met statistieken, onderzoeken of artikelen. Hiervoor heeft links dan weinig interesse, zo laat men bij regelmaat blijken.

Met andere woorden, de gesprekken die met politiek rechts geöriënteerden gevoerd kunnen worden hebben meer inhoud en zijn veel vaker afgestemd op elkaar wijzer maken over beleid, wetenschap, maatschappelijk onrecht, en vele andere zaken. 


Conclusie

Waar ik eerst mijn vermoedens had waar het de integriteit van Chris Aalberts betreft, is mij nu geheel duidelijk hoe het met zijn integriteit gesteld is.
Waarover ik nu twijfel is of hij doelbewust mensen schoffeert en zwart maakt of dat hij een gebrekkig rationele ontwikkeling heeft alsmede een gebrekkig begrip van zijn karakter en hoe daarmee naar anderen toe te handelen.
Ik laat in het midden welke van de 2 mogelijkheden in deze de realiteit is.
Zijn persoonlijkheidsontwikkeling is zijn eigen verantwoordelijkheid evenals de keuze voor de mentaliteit die hij voert zijn verantwoordelijkheid is.

Peace, love and Understanding.

1 opmerking:

  1. Hoi linda hoewel ik het voor een groot deel met je eens ben, heb ik een paar kanttekeningen.1)Chris verdiend zijn geld als leraar journalistiek is momenteel meer een hobby.2)Ik was aanwezig op de bijeenkomst van Sid waar Ahmed en Zihni spraken en heb toen ik thuiskwam Chris zijn hele TL nagelezen, feitelijk klopte het hoewel hij wel zijn eigen draai eraan geeft.Wat ook veel mensen niet zien/begrijpen is dat hij minder links is als veel mensen denken,en hij het leuk vind om te plagen, en veel mensen snappen zijn Amsterdamse humor niet. Groetjes Rob Westerbaan.

    BeantwoordenVerwijderen

  17 oktober 2022 Nou het is me het jaartje wel in huize Neutraal.  Zo heb je 3 gezonde katten en een minder gezond kattenvrouwtje. En...