maandag 11 mei 2020

Maskers dienen alleen om toneel mee te spelen.





11 mei 2020


In het licht van de censuur en lekken van appjes worden mijn inzichten keer op keer bevestigd.
Waar ik eerst dacht dat zo ongeveer heel Nederland met een ontwikkelingsachterstand te maken gehad heeft, daar bedenk ik me nu dat het een groot deel van de bevolking is.
Ik vermoed dat het overgrote deel daarvan meelopers zijn. Een ander deel heeft zich laten misleiden door alle propaganda en men denkt daadwerkelijk dat men recht doet aan de waarheid. Als laatste zullen er ook mensen zijn die doelbewust de misleiding ten uitvoer brengen.

Ca. 10 jaar geleden begon het bij mij te dagen dat ieder mens van kind af aan wordt misleidt en geconditoneerd om in de maatschappij nuttig te zijn, naar de maatstaven van ondernemers en andere belanghebbenden.
De sociale correctie wordt steeds meer misbruikt om meer en meer mensen te bewegen naar een irrationeel denkpatroon en zelfcensuur.
Hiermee worden alle aangeboren eigenschappen die tot zelfontwikkeling leiden stukje bij beetje uitgeroeid. Alle inventiviteit, het oplossingsgericht denken, problemen het hoofd bieden en vele andere te ontwikkelen vaardigheden worden stukje bij beetje uitgeroeid.

Vanaf geboorte ben ik een vrijdenker. Een hardop denker. En bij regemaat gooi ik er in gesprekken iets uit dat onorthodox klinkt en als onzin afgedaan wordt. Mijn gedachtegangen worden met name bij de geconditioneerde mens, die met masker op door het leven gaat, als pure waanzin gezien.
Ik heb in het verleden vele blogs gewijd aan de ontwikkelingsachterstand die de bevolking opgelopen heeft door conditionering en de misleiding. Analyses van gesprekken op internet en privé leidde steevast tot emotioneel onvolwassen reacties van mensen die het punt dat ik maakte volledig miste. Iets met gebrek aan zelfreflectie van deze reaguurders.

Nu ik een jaartje op twitter zit en daar de dynamiek in kaart breng, wordt een en ander steeds duidelijker. Je hebt gewoon weldenkende, rationele en rechtvaardige types in deze wereld. Dat stelt mij wel een beetje gerust dat het ooit goed gaat komen.
Neemt niet weg dat al deze mensen belaagd worden door de mensen die met de social justice war bezig zijn en zich bezighouden met en achter projecten staan als de klimaathysterie en racisme. En dat baart me dan weer zorgen.
Ik zie de vergelijking met de nazi's vaak voorbij komen.
De term facist wordt ook te pas en te onpas gebruikt.
En in gesprekken met de keurig geconditioneerde en misleidde mens is er steevast sprake van eigen conclusies in een vraag verwerken waardoor de vraag als aanvallend kan worden beschouwd.
Een dergelijke manier van vragen stellen zet de ontvanger van de vraag al in de positie zichzelf te moeten verdedigen tegen de conclusies die de vragensteller in de vraag heeft verwerkt. Dit leidt zelden tot een behoorlijke uitwisseling van gedachten en denkbeelden en bij regelmaat tot blocken of rapporteren van accounts.

Hoe wenselijk is het dat wij, als bevolking, tegenover elkaar staan?
Hoewel je bij eerste ontmoeting daar beginnen kan, bestaat er de mogelijkheid om in de omgang met elkaar, in gesprek zijnde met elkaar, nader tot elkaar te komen doordat inzicht in de ander ontstaat en men met begrip tot elkaar staat.
Voorbeeld; Jarenlang heb ik oppervlakkige doch vriendelijke omgang met 1 van mijn buren. Na jaren hebben we 2 situaties waarin we lijnrecht tegenover elkaar staan. We botsten explosief. Nee, nee, geen conclusie trekken hoe die botsing eruit zag.
Nu ben ik van het praten. Dus ik ben met de man gaan praten. Dit heeft een paar pogingen gekost omdat ik steeds tegen blokkades van hem opliep. Hij vond het niet nodig om uit te diepen wat er speelde terwijl ik dat wel van belang vond. Sinds we daadwerkelijk het gesprek hebben gevoerd kwamen we erachter dat hij en ik van tegengestelde zichtpunten in de situaties stonden.
Inmiddels is onze vriendschap goed op weg en is de waardering wederzijds groeiende.

Ik heb altijd gezegd; “ik heb maar 1 succes nodig om mijn gelijk te bewijzen”.
En mijn buurman bleek die persoon te zijn.
Waarom maar 1 persoon aangezien dat vreselijk onwetenschappelijk is?
Omdat de meeste mensen onder de Freudiaanse leer grootgebracht zijn. En Freud is een oplichter, een misleider, een manipulatief mannetje geweest met een zeer gebrekkig zelfinzicht waardoor hij vele mensen met de projecties van zijn eigen tekortkomingen overladen heeft. En dat zie ik terug in deze hele maatschappij.
Velen lopen met emotionele en psychische blokkades rond waardoor de maskers die men draagt zichtbaar zijn. Voor mij althans.
En iedere geblokkeerde mens laat vroeg of laat z'n ware gezicht zien.
Echter wil dit niet zeggen dat iedereen in staat is of de wil heeft om de omver geworpen blokkades te laten liggen. Velen bouwen deze blokkades weer op omdat het alternatief hen “pijn” doet of omdat men de “emoties” niet wil ervaren die gepaard gaan met de verwerking van de vrijgekomen informatie.

De appjeslekkers zullen naar alle waarschijnlijkheid de gegeven kritiek niet overdenken. Die kritiek is namelijk ongewenst en zij staan in hun gelijk en in hun recht, vinden ze zelf.
Deze mensen zullen elke kritiek van de hand wijzen en blokkades opbouwen of in stand houden voor de, in mijn ogen, veelal terechte kritiek.
Zij hebben er goed aan gedaan. Zij hebben namelijk weer een “moordenaar”, een “facist” of een “racist” in the spotlights gezet.
En ze zijn trots op hun NSB-praktijken. (ik haat deze vergelijking maar ik kom er niet onderuit deze toch te gebruiken)
Alle oorlogsverhalen ten spijt, blijken deze mensen niet in staat het parallel te trekken naar het eigen handelen. De persoon die een thuiskapster heeft aangegeven bij de politie omdat zij, naar alle waarschijnlijkheid uit pure nood, toch haar vak uitoefende, zal erg trots zijn op zijn/haar handelen. (ik doe niet mee met de “het” duiding). Voor de oorlog begon men ook met dit soort redelijk onschuldig verlinken van hun medemens. Het eindresultaat was een oorlog waar vele bevolkingsgroepen de dood vonden en vele soldaten en burgerslachtoffers gevallen zijn.

De angstcultuur die voor de oorlog werd gecreëerd is ook nu in ontwikkeling.
De PVV of FVD stemmer is fout, per definitie en geheel ongenuanceerd FOUT.
(sarcasmemodus aan) Stem je D66 ben je per definitie goed bezig. Met de donorwet, de sleepwet en de pil van Drion moet je het gewoon eens zijn. Dat zijn namelijk heel menswaardige ideeën en beleid. (sarcasmemodus uit)
De VVD liegt al jaren alles bij elkaar, beloofd het één en doet het ander. Maar Rutte, die Rutte, wat is dat toch een geweldig staatsman!
Niet alleen is zijn handelen in deze coronacrisis altijd te laat, het zijn ook veelal zinloze maatregelen. 1,5mtr. Helpt wellicht om directe besmetting te voorkomen, maar mondkapjes (60 – 80% werkzaam) helpen om indirecte besmetting bv in gebouwen/winkels te voorkomen. Waar ik me ook aan erger is dat de verpleeghuizen gewoonweg niet werden meegenomen in de verspreiding van mondkapjes. En helemaal schandalig is het dat een medicijn, waarvan al 20 jaar bekend is dat deze helpen om corona te bestrijden, niet wordt aanbevolen in deze crisis.
Daarnaast is het toch een aanfluiting dat dit kabinet niet gelijk een paar fabrieken in ons land heeft laten ombouwen tot mondkapjesproducenten, terwijl men ondertussen onderhandeld met China over de levering van daar geproduceerde mondkapjes. Maar da's waarschijnlijk een te rationele oplossing. Bovendien ben ik al een paar keer aangelopen tegen het denken in onmogelijkheden als ik dergelijke opties opper. Want een fabriek aanpassen of een gesloten ziekenhuis weer openstellen is moeilijk. Dat u dat even weet.
De oplossingsgerichte denkwijze, zoals aan het begin van dit stuk aangegeven, is simpelweg afgestorven bij vele landgenoten.
En elk probleem dat men aanvoerde om aan te geven hoe onmogelijk het is om een fabriek om te bouwen of een gesloten ziekenhuis geschikt te maken voor heropening, kan getackeld worden door oplossingsgericht denken.

Aan de ene kant hebben we een deel van de bevolking dat zich misdraagt zoals de nazi's zich misdroegen. En aan de andere kant hebben we misleiders de beslissingsbevoegheid gegeven om dit land te besturen.
Wordt het geen tijd dat de maskers afgelegd worden en de persoonlijke ontwikkeling opgestart wordt?


Peace, love and Understanding.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

  17 oktober 2022 Nou het is me het jaartje wel in huize Neutraal.  Zo heb je 3 gezonde katten en een minder gezond kattenvrouwtje. En...